شناسهٔ خبر: 23777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد دیدگاه گریگور شولر در کتاب «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی»

نقد و بررسی دیدگاه گریگور شولر در کتاب «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» دوشنبه 5 آبان ماه در مرکز قرآن و معارف دینی جهاد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» عنوان کتابی است که توسط «گریگور شولر» نوشته شده و موضوع اصلی آن تقابل شفاهی و مکتوب‌نگری در نخستین سده‌های اسلامی است.
 
کتاب، دربردارنده چگونگی نقل دانش در میان نخستین مسلمانان است که با مسئله مهم وثاقت منابع حدیث، تفسیر و تاریخ پیوند می‌یابد. مولف این اثر به بررسی چگونگی نقل دانش در میان نخستین مسلمانان می‌پردازد که با مسئله مهم وثاقت منابع حدیث، تفسیر و تاریخ پیوند می‌یابد. گریگور شولر، استاد آلمانی دانشگاه بازل سویس، در پنج مقاله گردآمده در این کتاب به این موضوع مهم و به طور خاص نقل شفاهی و مکتوب حدیث در نخستین سده‌های اسلامی پرداخته است.

نویسنده با مطالعه سنت ادب عربی و بهره‌گیری از برخی مفاهیم مشابه در سنت فلسفی یونان و سنت دینی یهود به بازنگری و ارزیابی دقیق دیدگاه‌های مختلف در این باره پرداخته و نظریه‌ای ارائه کرده است تا برخی دیدگاه‌های به‌ظاهر متضاد را به هم نزدیک کند. این کتاب که حاوی ترجمه فارسی مهم‌ترین تحقیقات شولر است، چشم‌اندازی نو و اطلاعاتی سودمند را پیش روی پژوهشگران و علاقه‌مندان مطالعات اسلامی قرار می‌دهد. 

نشست نقد و بررسی دیدگاه «گریگور شولر» در کتاب «شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی» دوشنبه ۵ آبان‌ماه از ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ در مرکز قرآن و معارف دینی جهاد دانشگاهی تهران به نشانی خیابان شهید مفتح، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، تالار شهید مطهری برگزار می‌شود.

نظر شما