شناسهٔ خبر: 23904 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

«خاطراتی برای تمام فصول» فیلم جدید گروه هنر و تجربه است

مستند تحسین شده «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در گروه سینمایی هنر وتجربه اکران می‌شود‌.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ این مستند که با ستایش منتقدان و جشنواره‌های معتبر سینمایی مواجه شده؛ قرار است پس از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سینماهای گروه هنروتجربه به نمایش دربیاید.

در سال ۱۳۶۲ شهر وین پایتخت کشور اتریش، میزبان مجروحین جنگی ایرانی بود که برای بهبود به آنجا اعزام شده بودند. «خاطراتی برای تمام فصول» به روایت این واقعه طی سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۹ می‌پردازد که شخصیت‌های حاضر در فیلم خاطرات خود را روایت می‌کنند. مهران ملکوتی (تصویر برداری) و مرتضی رزاق کریمی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند. «حس پنهان»، «یاد و یادگار»، «ادبیات» و ... از جمله آثار مصطفی رزاق کریمی است.

براساس این خبر؛چندی پیش این مستند به شهردار هیروشیما اهداشده بود .مدتی قبل با حضور تعدادی از سینماگران وجانبازان در  جشنواره صلح و دوستی ایرانیان، فیلم مستند «خاطراتی برای تمام فصول» ساخته مرتضی رزاق کریمی به عنوان نمادی از درد و رنج جانبازان شیمیایی به شهردار هیروشیما کازومی ماتسویی اهدا شد.

در ادامه مرتضی رزاق کریمی تهیه کننده فیلم  ضمن برشمردن فجایع شیمیایی بکار رفته برعلیه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از شهردار هیروشیما به عنوان یک هنرمند خواستند با دقت بیشتری فیلم ایشان را ببینند تا بتوانند در کنار فاجعه دیدگان هیروشیما در گذشته معنای جانبازان شیمیایی امروز ایران را هم بهتر برای دیگران بازگویی کنند.

نظر شما