شناسهٔ خبر: 23925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی دانشگاه لرستان برای همکاری دانشگاهی با اتریش

رئیس دانشگاه لرستان گفت: علاقه‎مند تعاملات دو جانبه در حوزه‌های مختلف با کشور اتریش هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ خسرو عزیزی در دیدار با سفیر اتریش که در دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: برای اولین بار است که یک سفیر از دانشگاه لرستان بازدید می‌کند و از این جهت خوشحال هستیم.

 

وی یادآور شد: دانشگاه لرستان در حال حاضر ۴۷ رشته دکترا و ۷۰ رشته‌ی کارشناسی و در مجموع ۱۴۰ رشته‌ی تحصیلی دارد و ۹۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

عزیزی به زمینه‌های همکاری فی‌مابین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های اتریش اشاره و تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان دکترا و همچنین اساتید و تبادل دانشجو در صورت امکان، از جمله زمینه‌هایی است که ظرفیت شکل‌گیری تعاملات دوجانبه در مورد آن‌ها وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: در مورد فعالیت‌های پژوهشی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی هم آمادگی داریم همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه‌ای داشته باشیم.

 

عزیزی اظهار کرد: پردیس دانشگاهی ما در حال حاضر به صورت خودگردان اداره می‌شود که با همکاری سفیر می‌توانیم آن را به عنوان یک پردیس بین‌المللی مطرح کنیم.

 

وی بیان کرد: در زمینه‌ی تبادل دانشجو اگر طرف مقابل شرایط پذیرش را تسهیل کند می‌توانیم در مورد اعزام دانشجویان لرستانی برای ادامه‌تحصیل در مقطع دکترا به اتریش تبادل‎نظر جدی داشته باشیم.

 

عزیزی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: بسیار علاقه‎مندیم از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه‌های اتریش برای برگزاری این کارگاه‌های کوتاه‌مدت آموزشی بهره ببریم.

 

رئیس دانشگاه لرستان افزود: در علوم پایه، فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و همچنین کشاورزی رشته‌های قوی‌یی داریم که می‌تواند مورد استفاده‌ی طرف مقابل قرار گیرد و مبنایی برای تعاملات و همکاری‌های دو جانبه باشد.

 

وی با اشاره به تشکیل شورای لرستانی‌های مقیم خارج از کشور در استانداری لرستان گفت: امیدواریم از طریق سفیر اتریش بتوانیم با لرستانی‌های مقیم این کشور ارتباط بگیریم و شرایط حضور و فعالیت آن‌ها در لرستان فراهم شود.

نظر شما