شناسهٔ خبر: 23930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استاد دانشگاه لایپزیک آلمان: تبلیغات و روابط عمومی برغم تفاوت های اساسی، هم‎پوشانی دارند

استاد روابط عمومی دانشگاه لایپزیک آلمان گفت: تبلیغات و روابط عمومی برغم تفاوت های اساسی، با یکدیگر هم پوشانی نیز دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ «گانتر والتر بنتله» روز سه شنبه در دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با قدردانی از دست اندرکاران این سمپوزیوم برای دعوت وی به ایران و این همایش، مقاله ای با عنوان 'تاریخ روابط عمومی در آلمان و چشم انداز آتی' را در دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ارائه کرد.

این استاد دانشگاه آلمان، پیشرفت ها و تلاش های سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها در ایران را ستود و گفت: در چند دوره این سمپوزیوم، شاهد رشد قابل توجهی در این حرفه بوده ایم.

وی به ابعاد مختلف و نحوه کارکرد روابط عمومی ها در کشورش اشاره کرد و افزود: امروز حرفه روابط عمومی در کشور آلمان آکادمیک شده است.

پروفسور بنتله اضافه کرد: در ۱۰ سال آینده، علاوه بر شاغلین در روابط عمومی های آلمان، بسیاری از افرادی که اکنون در حوزه بازاریابی فعالیت دارند نیز به حرفه روابط عمومی گرایش پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در سال های آینده روابط عمومی ها در آلمان به سمت تخصصی و حرفه ای شدن، پررنگ تر شدن نقش بانوان، دانشگاهی و بین المللی شدن و تکامل الگوهای آموزشی پیش خواهند رفت.

استاد دانشگاه لایپزیک آلمان در ادامه با اشاره به توجه فراوان 'آنگلا مرکل' صدراعظم این کشور به روابط عمومی و ارتباطات، خاطرنشان کرد: مرکل، ریاضیدان و محاسبه گر است و ۳۰ درصد فعالیت های خود را صرف حوزه ارتباطات می کند.

بنتله افزود: رشته روابط عمومی در ۲۵ تا ۳۰ دانشگاه کشور آلمان تدریس می شود و ۵۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند.

دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها روز سه شنبه با حضورجمعی از مسئولان فرهنگی، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم، اساتید، متخصصان،فعالان حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات در سالن همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است.

این همایش دو روزه که امروز با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام آغاز بکار کرد، عصر چهارشنبه فردا با حضور جمعی از مسئولان کشور و معرفی برترین های عرصه روابط عمومی و فعالان رسانه ای به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما