شناسهٔ خبر: 23951 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و ارزيابی نظريه‌های انقلاب و بررسی هویت حرفه‌ای زنان

نقد و ارزیابی نظریه‌های انقلاب با سخنرانی مصطفی ملکوتیان و هویت حرفه‌ای زنان و نتایج فردی و اجتماعی آن با سخنرانی آزاده رادنژاد برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پژوهشکده نظريه‌پردازي سياسي و روابط بين‌الملل پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، «نقد و ارزيابي نظريه‌هاي انقلاب» را با سخنرانی دکتر مصطفی ملکوتیان، دانشیار علوم سیاسی و عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار مي‌کند. 

پديده انقلاب همواره با چهار سؤال چيستي، چرايي وقوع، چگونگي رخداد و چه نتايجي، همراه بوده است. بيشتر نظريه‌هاي انقلاب در پي پاسخگويي به دو سؤال چرايي و چگونگي وقوع آن هستند. اين نظريه‌ها را مي‌توان از يک‌طرف به رهيافت‌هاي مختلف علمي (فرهنگي، جامعه‌شناختي، روان‌شناختي، اقتصادي و سياسي) و از طرف ديگر به نسل‌هاي مختلف زماني تقسيم كرد. در اين سخنراني مشهورترين نظريه‌هاي انقلاب معرفي و نقد و ارزيابي مي‌شوند. 

اين سخنراني چهارشنبه 7 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی برگزار مي‌شود. 

هویت حرفه‌ای زنان و نتایج فردی و اجتماعی آن 

انجمن زنان پژوهشگر تاریخ با همکاری اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی نشست «هویت حرفه‌ای زنان و نتایج فردی و اجتماعی آن» را برگزار می‌کند. 

آزاده رادنژاد، مترجم کتاب «موفقیت حرفه‌ای زنان- آسیب‌ها و راهکارها» به بحث و گفت‌وگو در این زمینه می‌پردازد. 

در نخستین جلسه از این سلسله سخنرانی‌ها دکتر شهره انصاری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی به تحلیل روانشناختی زنان بر مبنای روانشناسی تلفیقی- روانشناسی اسطوره‌ای پرداخت. وی در این نشست به تحلیل روانشناختی چهار زن به نام‌های ارتمیس، دمیتر، پرسفون و آفرودیته در اسطوره‌ها و منابع تاریخی پرداخت. وی معتقد است که این الگوهای اسطوره‌ای با اطمینان خاطر و روحی آزاده عمل می‌کنند و این کهن‌الگوها به زنان قدرت می‌دهند که مستقل از وجود مرد به کمال هستی دست یابند و بی‌نیاز از تأیید او برای علایق و خواسته‌های خویش گام بردارند. 

این نشست چهارشنبه 7 آبان‌ماه ساعت 16 تا 18 در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی به نشانی ميدان ونك، بزرگراه حقاني، مسير غرب به شرق، بلوار كتابخانه ملي برگزار می‌شود.

نظر شما