شناسهٔ خبر: 23976 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان در چشم باد «پوریای ولی» را می‌سازد

تولید سریال الف ویژه‌ی «پوریای ولی» - کاری از مسعود جعفری جوزانی - با ساخت استودیوی فول دیجیتال مدرن آن از شنبه (دهم آبان ماه) آغاز می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مسعود جعفری جوزانی درباره‌ی تولید سریال «پوریای ولی» اعلام کرد: قرار است از شنبه ساخت یک استودیوی بسیار بزرگ فول دیجیتال مدرن در شهرک سینمایی غزالی برای این پروژه آغاز شود. این استودیو نخستین استودیوی دیجیتال ایران است که 5000 متر در شهرک غزالی به ساخت آن اختصاص داده شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش نقشه‌های بسیار دقیق این استودیوی مجهز را برای «پوریای ولی» آماده کرده و تحویل داده بودیم. نکته قابل توجه در تهیه این نقشه‌ها، دقت محاسبه عوامل مختلف در ساخت آن است؛ به طوری که این استودیو می‌تواند آغازگر سرفصل جدیدی در ساخت فیلم در ایران باشد.

Mehdi Ghasemi-21-24.jpg

این کارگردان سینما و تلویزیون سپس با ابراز خرسندی از ساخت چنین استودیوی مجهزی در ایران به بهانه ساخت سریال «پوریای ولی» بیان کرد: ساخت استودیوی فول دیجیتال مدرن اتفاق بزرگی برای صنعت فیلم سازی در ایران است و می‌تواند باعث پرواز تخیل‌ها شود؛ چراکه در حال حاضر می‌بینیم بسیاری از فیلم‌های ما در یکی دو لوکیشن محدود و یا اتاق‌های دربسته ساخته می‌شود.

کارگردان «در چشم باد» گفت: همانطور که گفتم ساخت این استودیو می‌تواند یک اتفاق فوق‌العاده برای صنعت سینمای ملی ایران باشد‌؛ چراکه به کارگردانان ایرانی‌ اجازه می‌دهد که از تخیلاتشان استفاده کنند، نه اینکه برای تصویربرداری صحنه‌ی یک اتاق به دنبال 10 لوکیشن بگردند و در نهایت هم شاید نتیجه آن چیزی نباشد که انتظارش را داشتند.

مسعود جعفری جوزانی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه ساخت چنین استودیویی می‌تواند باعث درآمدزایی از ساخت فیلم‌های سینمایی شود‌، بیان کرد: وقتی به کشورهای مختلف می‌روم می‌بینم که بچه‌های ایرانی جزو بهترین عوامل فنی سینمای آن کشورها هستند و در کار خود تبحر زیادی دارند. در حال حاضر در سینمای داخلی خودمان هم بچه‌های حرفه‌ای زیادی داریم که اگر امکانات در اختیارشان باشد، می‌توانند کارهای قابل توجهی انجام بدهند. به نظرم با ساخت این استودیوی فول دیجیتال مدرن و البته وسیع برای ساخت «پوریای ولی» هم می‌توانیم استعدادهای سینمایی درخشانمان را درکشور نگه داریم‌، هم اینکه کیفیت و تکنیک فیلم‌هایمان را افزایش دهیم و در عین حال از طریق گرفتن سفارش‌های مختلف برای سینمای کشورمان درآمدزایی کنیم.

مسعود جعفری جوزانی‌ طی چند سال اخیر سریال «درچشم باد» را کارگردانی کرد. جوزانی از چند ماه گذشته مشغول ساخت فیلم سینمایی «ایران‌برگر» است. مجموعه «پوریای ولی» به عنوان یکی از پروژه‌ها الف ویژه، از جدیدترین کارهای جعفری جوزانی است که به گفته وی ساخت استودیوی فول دیجیتال مدرن و مجهز آن از شنبه (دهم آبان ماه) در شهرک سینمایی غزالی آغاز خواهد شد که به نوعی آن را می‌توان شروع روند اجرایی تولید این سریال عظیم دانست.

نظر شما