شناسهٔ خبر: 24030 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه‎‎های یزد باید برای توسعه آموزش عالی به اجماع برسند

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی استان یزد در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر "محمدصالح اولیاء" رییس دانشگاه یزد و دبیر شورای هماهنگی آموزش عالی استان هدف از برگزاری این جلسات را هماهنگی و هم‏‏گرایی دانشگاه‏‏ها و همچنین جلوگیری از موازی کاری ذکر کرد و افزود: تا خودمان در استان به فکر نباشیم، کسی نیز به فکر ما نخواهد بود و باور داریم که باید برای ارتقای آموزش عالی استان یزد با جلوگیری از موازی‌کاری به فکر ارتقا باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر استان یزد به داشتن مرکز آموزش عالی مناسب معروف و شناخته شود، دانشجویان از استان‏‏های دیگر نیز جذب خواهند شد.

 

اولیاء ادامه داد: باید به اجماعی برای برنامه توسعه آموزش عالی برسیم تا بتوان راهکار خوبی برای ارتقای استان در سطح کشور ارایه دهیم و در جهت پیشرفت گام برداریم.

 

وی گفت: باید در استان یزد مزیتی را ایجاد کنیم تا بتوانیم از شهرهای دیگر نیز دانشجو جذب کنیم و پس از جمع‏‏بندی، پیشنهادهای خود را به مسؤولان استان ارایه کنیم.

 

دکتر "محمدرضا امینی" رییس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به نبود سیاست‎‎های بلند مدت، بسیاری از دانشگاه‏‏ها با مشکل روبرو هستند، ولی امیدواریم با همکاری روسای دانشگاه‏‏ها این مشکلات کاهش پیدا کند.

 

وی افزود: امسال هفدهمین سال تاسیس دانشگاه پیام نور است و این دانشگاه با جدیت به دنبال کیفی‏‏سازی فعالیت‎‎هاست.

 

رییس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: ما از سامانه‏‏های متنوعی در زمینه‏‏های آموزش و پژوهش استفاده کرده‎‎ایم تقویت ارتباط با صنعت را در دستورکار خود قرار داده‏‏ایم.

 

امینی گفت: برگزاری اردوهای جهادی، قران و عترت، اخذ مجوز نشریات، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان، تاسیس پژوهشکده نانو و اخذ مجوز نانو از ریاست جمهوری از جمله فعالیت‏‏های این دانشگاه است و بسیاری از برنامه‏‏های فرهنگی و دانشجویی دیگر را نیز در برنامه‏‏های خود داریم.

 

وی در پایان گفت: تعامل بین آموزشکده‌ها و راه‎‎های افزایش درآمدها، استفاده بهینه از آزمایشگاه‎‎ها و برگزاری کارگاه‎‎های آموزشی علمی و اداری برای بهبود عملکردها، فعالیت‎‎های فرهنگی بزرگ و مشترک، طرح‏‏های پژوهشی مشترک برای حل مشکلات استان، تجلیل از محققان برجسته به صورت مشترک از جمله خواسته‏‎‎های دانشگاه پیام نور در این جلسات است.

 

دکتر "ناصر صدرا ابرقویی" رییس دانشگاه علمی کاربردی یزد نیز در این مراسم با اشاره به کاربردی بودن دروس و رشته‎‎ها در دانشگاه علمی کاربردی، گفت: در این دانشگاه اغلب رشته‌ها بر اساس تقاضا ایجاد شده است.

 

وی افزود: در حال حاضر در استان یزد ۲۵ مرکز علمی کاربردی وجود دارد که بیشتر آنها در بستر ادارات دولتی و سیستم‎‎های تولیدی و اجتماعی هستند.

 

وی افزود: در این قالب ۱۲ هزار و ۴۶۲ دانشجو مشغول به تحصیل هستند و در ترم جاری دو هزار و ۴۰۰ دانشجوی کاردانی، کارشناسی و یک رشته کاشناسی ارشد جدید پذیرش شده است.

 

صدرا ابرقویی گفت: اغلب رشته‏‏‌های این دانشگاه تقاضا محور است و براساس تقاضای جامعه و صنعت ایجاد شده است.

نظر شما