شناسهٔ خبر: 24042 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمازون، داعش دنیای توزیع کتاب

«اندرو وایلی» ضمن پشتیبانی از انتشارات «اشت» از سایر ناشران خواست تا در برابر آمازون مقاومت کرده و جلوی زورگویی‌های داعش مآبانه آمازون را بگیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مالک یکی از معروف‌ترین آژانس‌های ادبی امریکا که چندی پیش آمازون را ناپلئون خوانده بود، اینک با تشبیه آمازون به داعش در دنیای کتاب، از استراتژی‌های زورگویانه بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین کتاب به‌شدت انتقاد کرد و به «جف بیزوس»( مدیر آمازون) به دلیل تعریف خشونت! در استراتژی‌های فروش، تاخته و آن را محکوم کرد.

اندرو وایلی با داشتن مشتریانی مانند «فیلیپ راث» و «مارتین امیس» برای خود شهرت جهانی دست‌وپا کرده (و یک‌بار خود را سگ بسیار گرسنه توصیف کرده بود) از کانال توزیع آمازون به سبک داعش انتقاد کرد.

وی که در جشنواره بین‌المللی نویسندگان در تورنتوی کانادا سخن می‌گفت از ایستادگی ناشرانی مانند اشت در مذاکرات بر سر حق امتیاز خرده‌فروشی کتاب‌های دیجیتالی با آمازون تقدیر کرد و افزود انحصار آمازون در بازار دیجیتال شکسته خواهد شد.

وی افزود: به ترمیم صنعت چاپ و نشر اعتقاد کامل دارم و کانال‌های توزیع داعش مانندی که آمازون ایجاد کرده به زودی دفن خواهد شد.

مالک آژانس ادبی وایلی همچنین از بستن قرارداد ۳۰ درصدی با آمازون توسط برخی ناشران نیز انتقاد کرد و گفت به زودی اوضاع به ضرر آمازون و به نفع نویسندگان خواهد چرخید.

«اندرو وایلی» خطاب به حضار از تشکیل یک جبهه واحد در برابر آمازون سخن گفت و تأکید کرد که ایجاد اتحادیه بزرگ از ناشران در امر توزیع و فروش کتاب دیجیتالی به‌صورت جهانی تحت یک مدیریت می‌تواند آمازون را پس زند و آینده فروش کتاب‌های دیجیتال را به نفع خود تغییر دهند.

وی که بیش از ۳ دهه با آمازون به‌عنوان شریک تجاری کارکرده، این کمپانی را حمل‌ونقل دیجیتال خوانده و تأکید کرد که روند موجود باید متوقف شود.

نظر شما