شناسهٔ خبر: 24091 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«لوياتان» از جشنواره ابوظبی دست پر برگشت

«لوياتان» فيلم روسي ساخته آندري ژيواينتسف كه درباره فساد مالي در دوره پوتين در روسيه است، به عنوان يكي از برندگان بزرگ جشنواره فيلم ابوظبي شناخته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اين فيلم با كسب دو جايزه از هشتمين جشنواره فيلم ابوظبي بيرون آمد. كسب جايزه مرواريد سياه يكي از اين جوايز است و از سوي ديگر آلكسي سربرياكوف عنوان بهترين بازيگر مرد را كسب كرد. اين كمدي سياه  اجتماعي در حالي موفق به كسب اين جوايز شد كه پيش از اين در جشنواره فيلم لندن نيز موفقيت‌هاي خوبي به دست آورده بود.

جايزه بهترين بازيگر زن به ماريا بونوي براي بازي در نقش احساسي يك زن شكننده در فيلم «شانس دوم» شاخته سوزان بير، اهدا شد.

«خاطراتي بر سنگ» درامي درباره دو دوست دوران كودكي كه قصد دارند فيلمي درباره نسل كشي در كردستان پس از صدام بسازند، ساخته كارگردان كرد شوكت امين كوركي نيز موفق شد تا جايزه بهترين فيلم بخش جهان عرب را ببرد.

«ویرونگا» به کارگردانی اورلاندو ون اینسیدل نیز جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد. اين فيلم  داستان گروهی از افراد است که برای نجات جان آخرین گوریل کوهستان، جان خود را به خطر می‌اندازند.

كارگردان لبناني قسام سلحب نيز جايزه بهترين كارگردان را از دنياي عرب براي درامي با عنوان «دهكده» برد كه درباره مردي است كه حافظه اش را از دست داده و گروگان گرفته شده است.

برنده اصلي بخش افق‌هاي جديد نيز كه به كارگردانان جوان تعلق مي‌گيرد فيلمي از ايتاليا با عنوان «شگفتي ها» ساخته آليس رورواچر بود كه موفق به كسب جايزه گروه داوري از جشنواره فيلم كن شده بود. كارگردان رادني نجا ابو نورا نيز براي «تيب» كه فيلمي اسطوره‌اي با زمينه غربي است موفق به كسب جايزه بهترين فيلم از بخش دنياي عرب شد. اين فيلم به تازگي در بخش افق هاي جشنواره فيلم ونيز نيز با توجه روبه رو شده بود.

نظر شما