شناسهٔ خبر: 24103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرفصل‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شورای تحول علوم انسانی بازگشت

سرفصلهای رشته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای اصلاح و بازنگری به کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، بازگشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۹۳ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد.

در این جلسه با رای مثبت اعضای شورا، عبدالله کلانتری به عضویت کار گروه اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی درآمد.

دستور بعدی جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ارائه گزارش «رشته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» بود که توسط یکی از اعضای کارگروه علوم اجتماعی ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به ریشه مفهوم توسعه و گفتمان­های رایج در این زمینه، ارتباط بین مفهوم توسعه و پیشرفت و مفروضات و الزامات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم توجه به مسائل و مشکلات کشور در مسیر پیشرفت، در نظر گرفتن رسالت جهانی انقلاب اسلامی و الگو بودن جمهوری اسلامی در هرگونه برنامه ریزی به منظور پیشرفت کشور، تبیین مبانی نظری این رشته به صورت دقیق، تعریف دقیق مفاهیم و روش­شناسی در موضوع پیشرفت به منظور جلوگیری از بدفهمی­ های رایج، توجه به اصول نظام اجتماعی اسلام و عام بودن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سایر اسناد موجود در این زمینه.

پس از ارائه این نظرات، اعضای شورای تحول و ارتقا علوم انسانی مقرر کردند سرفصل های رشته مزبور برای اصلاح و بازنگری به کارگروه "علوم اجتماعی" بازگردانده شود.

نظر شما