شناسهٔ خبر: 24191 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست پرستویی از نا اهل‌های سینما

پرویز پرستویی که اخیرا به عنوان بهترین بازیگر جشنواره فیلم "رباط" مراکش انتخاب شده است، ضمن تقدیر از پیام تبریک انجمن بازیگران اظهار امیدواری کرد: نا اهل‌های سینما با برخی فیلم‌ها صادقانه‌تر برخورد کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این بازیگر ضمن تبریک موفقیت فیلم «امروز» در جشنواره رباط به رضا میرکریمی گفت: «امروز» در این جشنواره به عنوان بهترین فیلم و اثر برگزیده تماشاگران انتخاب شد و جایزه بازیگری را نیز دریافت کرد و خوشحالم که انجمن بازیگران سینما پیام تبریکی دادند و مرا شرمنده کردند که این برایم بسیار ارزشمند است. من معتقدم اگر موفقیتی برای من رقم زده شده حاصل کار سیدرضا میرکریمی بوده است.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه قصد ندارد آتش بیار معرکه شود، اظهار کرد: متأسفانه «امروز» قربانی رضا میرکریمی شد و حاشیه ایجاد کرد.بحث نخ‌نمای اینکه این‌ها رانت‌خوار هستند مطرح شد و هنوز هم تمام نشده است.

پرستویی با اظهار امیدواری از اینکه فضای جشنواره فجر پیش‌رو این گونه نباشد، گفت: متأسفانه جشنواره از خاصیت خودش بیرون آمده و درگیر حاشیه شده است و حب و بغض جای بسیاری از چیزها را گرفته است. بحث من جایزه نگرفتن یا بازی‌ام در «امروز» نیست و هیچ‌وقت هم برای جایزه حساب باز نکردم. اما معتقدم فیلم مورد بی‌مهری قرار گرفت و در جشنواره فجر دیده نشد.

وی ادامه داد: همیشه اعتقاد دارم فیلم را باید با تماشاگر دید و خوشحالم با وجود اینکه «امروز» در جشنواره فجر مورد بی‌مهری قرار گرفت در اکران به آن توجه شد و حضور بین‌المللی موفقی هم تاکنون برای فیلم رقم خورده است.

این بازیگر خاطر نشان کرد: با وجود اینکه این فیلم در مراکش که زبان‌شان عربی یا فرانسه است، به صورت زیرنویس انگلیسی به نمایش درآمد آقای میرکریمی تعریف می‌کردند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و با آن ارتباط برقرار کردند. معتقدم آن‌ها که از پشت صحنه سینمای ما خبر ندارند سالم‌تر این فیلم را دیدند و تنها ملاک‌شان خود فیلم بود و با عینک بدبینی آن را ندیدند.

پرستویی افزود: در حالی که همه شاهد بودند در جشنواره ما چه اتفاقاتی افتاد. از مشکلاتی که بین داوران بود تا هنگام نمایش فیلم‌ها در سالن و برخوردهایی که با کارگردان‌های مطرح صورت گرفت. متأسفانه ما به جای نقد درست، انگ می‌زنیم و نسبت ناروا می‌دهیم.

این بازیگر که هنگام جشنواره فیلم فجر گذشته در تهران نبود با اشاره به تماسی که با میرکریمی داشته است، گفت: به لحاظ تجربه 32 ساله‌ای که در این جشنواره داشتم و فضا را به خوبی می‌شناسم به آقای میرکریمی شرایط را گفتم اما خوشحالم «امروز» بیرون از مرزها حضور موفقی دارد.

نظر شما