شناسهٔ خبر: 24214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پروانه» ايرانی جایزه دور نهايی رقابت‌های بازی اروپا را به رقیب آمریکایی واگذار کرد

بازی «پروانه، میراث محافظان نور» از ایران در رقابت هاي گيم كانكشن اروپا به عنوان يكي از فيناليست‌ها انتخاب شد و تا مرحله نهايي پيش رفت ، اما در نهايت اين رقابت را به يك بازي از آمريكا واگذار كرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مراسم گیم کانکشن اروپا آغازی شلوغ داشت و بیش از ۱۷۰۰ نفر در روز افتتاحیه و کنفرانس آن شرکت داشتند و تعداد بسیار بیشتری نيز در دو روز بعدي آن در ملاقات‌ها و برنامه‌های دیگر شرکت کردند.

یکی از نقاط عطف روز اول این جوایز، مراسم اهداي جوایز توسعه (که پیش از این پروژه‌های انتخاب‌شده نام داشت) بود. جوایز توسعه گیم کانکشن شامل بازی‌های کنسول، موبایل، اجتماعی و آنلاین در تمامی مراحل توسعه و ساخت می‌شوند و هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه ژانر، نحوه بازی یا روش پخش آن ندارند.

هر يک از فینالیست‌ها که توسط یک کمیته داوری ویژه از متخصصان صنعتی بین‌المللی انتخاب شده بودند این فرصت خاص را پیدا کردند که پروژه خود را برای تعداد زیادی از شرکای دیگر از جمله ناشران، توزیع‌کنندگان، خریداران و رسانه‌ها به نمایش بگذارند.

برندگان در پایان نمایش هر بخش معرفی شدند. علاوه بر جوایز توسعه، یک جایزه ویژه دیگر با عنوان جایزه تقویت‌کننده بازی‌های اروپایی نیز اهدا شد که از همکاری با میدیا کریتیو اروپا به وجود آمده و به بهترین نامزدهای اروپایی دریافت این جایزه در ۱۰ زمینه مختلف اهدا شد. ولد میکو از کمپانی کریتیکال فورس انترتینمنت میزبان این مراسم بود.

استودیوی فرانسوی اِریا افکت برای بازی اکشن خود یعنی «Izle» با پنج جایزه در کل بزرگترین برنده روز بود. اریا افکت موفق به دریافت هر دو جایزه توسعه و تقویت‌کننده بازی‌ها در بخش‌های اصلی شد و همچنین جوایز خلاق‌ترین و اصیل‌ترین پروژه و بهترین بازی دانلودشدنی دسکتاپ را نیز از آن خود کرد.

استودیوی دانمارکی اوسائو گیمز چهار جایزه را از آن خود کرد که از میان آن‌ها می‌توان به جوایز توسعه و تقویت‌کننده بازی‌ها در زمینه بهترین بازی موبایل/تبلت اشاره کرد. استودیوهای دیگری که موفق به دریافت هر دوی این جوایز شدند ال‌کی‌ای از ایتالیا با بازی «شهر نور» برای برتری در داستان و داستان‌سرایی، نیامیام از بریتانیا با بازی «تنگامی» برای برتری در هنر و استودیوهای فرانسوی پاستاگیمز و انگامی برای بهترین بازی هیجانی کنسول بودند.

بازی چپروانه

بازی «پروانه: میراث محافظان نور» نیز از ایران در این جوایز شرکت داشت. این بازی که فقط برای پی‌سی ساخته شده، در زمینه بهترین بازی کنسول/پی‌سی نامزد شده بود و با بازی‌های دیگری از جمله «پیکس گربه» ساخت شرکت پاستاگیمز، «خواب شیمیایی» ساخته آنر کد، «شاینز» ساخته انیگامی و «نرو» ساخته استورم این ا تیکاپ به رقابت پرداخت که در نهایت «خواب شیمیایی» ساخت ایالات‌متحده برنده نهایی جایزه شد.

نظر شما