شناسهٔ خبر: 24318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی کتاب خاطرات سینمایی احمد طالبی‎نژاد در اتاق گفت‌وگوی ایبنا

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از شما چه پنهان» که حاوی خاطرات مطبوعاتی و سینمایی احمد طالبی‌نژاد منتقد شناخته شده سینما و کارگردان است، چهارشنبه 21 آبان در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برگزار می‌شود. در این مراسم، هوشنگ گلمکانی، هوشنگ مرادی کرمانی و هنرمندان و نویسندگان دیگر حضور خواهند یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمد طالبی نژاد نویسنده و منتقد سینما، دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی است. او نویسنده مجله ماهنامه فیلم است و تا کنون چند فیلم کوتاه و مستند نیز کارگردانی کرده‌است.

«از شما چه پنهان» عنوان کتاب جدید احمد طالبی نژاد است. این کتاب شامل خاطرات مطبوعاتی و سینمایی اوست که به تازگی از سوی انتشارات «چشمه» منتشر و روانه بازار نشر شده است. او پیش از این کتاب «گفت‌و گو با ناصر تقوایی» را منتشر کرده بود.

طالبی نژاد در مقدمه این کتاب می‌گوید: از نوجوانی خواندن خاطرات و سفرنامه‌ها را بیش از دیگر اشکال نوشتار دوست می‌داشتم چون یک جور خود افاشاگری در این نوع نوشته هست که ممکن است در دیگر انواع نباشد. اما معمولا کسانی خاطراتشان را می‌نویسند که در دوره حیات خود منشا یا مصدر کار مهمی بوده باشند. سیاستمداران، دانشمندان، هنرمندان، شاعران، نویسندگان و کسانی که جامعه با هویت و نقش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری آنها آشنا هست و می‌خواهد بگوید او چگونه وقایع و زندگی خود و دیگران را روایت کرده است. اما من هیچ یک از آنها نیستم روستازاده‌ای هستم که نه از سر تقدیر که به میل و اراده خود سر از دنیای نوشتن و سینما در آوردم و بیش از سی سال از عمر نه چندان با برکتم را در این راه‌ها گذرانده ام.

این کتاب در سیزده فصل «از کی شروع شد»، «عاشق شدن»، «فقط عشق کافی نیست»، «سیاست و چند چیز دیگر»، «دوزخ، برزخ، بهشت»، «که عشق آسان نمود اول»، «ودیگران»، «در پی استقلال»، «خرافات»، «پایان همان آغاز است»، «و دیگر هیچ»، «ناگهان چه زود دیر شد» و «عشق پیری» است. همچنین بخش تصاویر که در صفحان انتهایی کتاب منتشر شده است شامل عکس‌هایی خانوادگی از دوران کودکی و طول دوره کاری اوست.

کتاب «از شما چه پنهان» خاطرات سینمایی و مطبوعاتی احمد طالبی نژاد در ۱۹۹ صفحه با شمارگان هزار نسخه در پاییز ۹۳ و به قیمت ۱۳ هزار تومان توسط انتشارات چشمه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مراسم رونمایی و نشست از کتاب «از شما چه پنهان» با حضور هوشنگ گلمکانی سردبیر مجله فیلم، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده، محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر، محمد چرمشیر نمایشنامه نویس و جواد طوسی منتقد سینما، چهارشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲، ساختمان سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

نظر شما