شناسهٔ خبر: 24319 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشگران در سرای اهل قلم از «گرجی‎پژوهی در ايران» سخن می‎گويند

نشست «گرجي‌پژوهي در ايران» با همكاري سراي ايرانشناسي، سراي اهل قلم موسسه خانه کتاب و انجمن توسعه همكاري‌هاي علمي و فرهنگي ايران و گرجستان چهارشنبه 21 آبان‌ماه برگزار مي‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سرای ایرانشناسی با همکاری سرای اهل قلم و انجمن توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و گرجستان نشست «گرجی‌پژوهی در ایران» را برگزار می‌کنند. 

دكتر سعيد مولياني، تاریخ‌دان، محقق و نویسنده گرجی‌تبار اهل ایران، امين‌الله قلاني، گرجي‌پژوه، امين ناگلياني و محسن جعفري‌مذهب، پژوهشگر تاریخ در نشست «گرجي‌پژوهي در ايران» به سخنراني مي‌پردازند و نتايج پژوهش‌ها و تحقيقات خود در اين رابطه را ارائه مي‌دهند.

سعید مولیانی كه از سخنرانان اين نشست است، فعالیت‌های فرهنگی در زمینه حفظ و اعتلای فرهنگ و زبان گرجی در ایران دارد و به‌عنوان یکی از قهرمانان فرهنگی سال ۲۰۱۱ گرجستان شناخته شده است. «جایگاه گرجی‌ها در تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران»، «خودآموز زبان گرجی»، «زبان گرجی در سفر» از تاليفات اين پژوهشگر است.

نشست «گرجي‌پژوهي در ايران» چهارشنبه ۲۱ آبان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سراي اهل قلم موسسه خانه کتاب واقع در خيابان انقلاب، نرسيده به چهارراه وليعصر، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك دو برگزار می‌شود.

نظر شما