شناسهٔ خبر: 24341 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم

کتاب «تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم» به کوشش موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر شاخه خراسان منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم» با مقدمه، يك پيشگفتار و چهار بخش اصلی تدوین شده است.
 
در بخش نخست با عنوان «مسیحیت، آینده و جهانی شدن» عناوینی مانند چالش‌های دنیای مسیحیت و دیدگاه‌های آن درباره سایر مذاهب، مسیحیت در آمریکا، مسیحیت در چین و فلسطین، مسیحیت و جهانی شدن و نگاه از درون به آینده مسیحیت ديده می‌‌شود.

مخاطبان در بخش دوم با عنوان «مسیحیت و روابط بین‌دینی با اسلام» می‌توانند با مطالبی مانند دیدگاه‌های مختلف مسیحیان درباره اسلام و آینده اسلام و مسیحیت از ديدگاه برخورد تمدن‌ها یا برخورد ادراکات آشنا شوند.

در بخش سوم با عنوان «صهیونیسم مسیحی، چالش آینده اسلام» موضوعاتی مانند تاریخچه و تحول تاریخی صهیونیسم مسیحی، ایدوئولوژی صهیونیسم مسیحی، راهبردهای سیاسی و امنیتی صهیونیسم مسیحی، تأثیر صهیونیسم مسیحی در نظام سیاسی آمریکا و چهارمین کنگره بین‌المللی مسیحیان در خصوص صهیونیسم مسیحی مطرح شده است.

بخش چهارم با عنوان «یهودیت در قالب صهیونیسم» نیز تأثیر ویژگی‌های ذاتی یهودیان در نفوذ آنها، تلقین‌پذیری و استراتژی تکامل در گروه‌های یهودی، شکل‌گیری دولت یهودی و یهودیت و روابط بین مذهبی با مسیحیت بررسی مي‌پردازد.

در پشت جلد كتاب حاضر مي‌خوانيم: «اين كتاب بررسي جامعي از وضعيت كنوني دو دين يزرگ الهي به دست مي‌دهد.»

کتاب «تحولات مذهبی یهود و مسیحیت در آغاز هزاره سوم» با شمارگان ۸۰۰ نسخه در ۷۰۴ صفحه و به بهای ۳۲۰ هزار ریال از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.-

نظر شما