شناسهٔ خبر: 24358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهار نظر مرادخانی درباره دوسالانه‌های هنری

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری منظم دوسالانه‌های هنری در دولت یازدهم، گفت: دوسالانه‌ها ما را از بعضی جشنواره‌ها بی‌نیاز خواهند کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی مرادخانی با حضور در غرفه‌ی ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره‌ی وضعیت برگزاری دوسالانه‌های هنری در دولت یازدهم، به خبرنگار ایسنا گفت: برگزاری این دوسالانه‌ها منظم خواهد شد. مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در حال انجام کارهای مربوط به برگزاری این دوسالانه‌ها است تا به یک نظم مشخصی برسند. امیدوارم با برگزاری مناسب این دوسالانه‌ها، از بعضی جشنواره‌ها بی‌نیاز شویم.
 

او ادامه داد: اگر دوسالانه‌ها خوب برگزار شوند، دیگر خیلی از جشنواره‌های هنری، کارآیی لازم را نخواهند داشت. ما باید از جشنواره‌های‌مان استفاده‌ی مناسب و مطلوب کنیم. البته آنچه من اینجا می‌گویم، اظهار نظر قطعی نیست و امکان دارد با مطالعه و مشورت با اهالی هنر مشخص شود که یک جشنواره باید همچنان برگزار شود. درباره‌ی برگزاری دوسالانه‌ها و حذف برخی جشنواره‌ها، آرام‌آرام به یک فرضیه صفری نزدیک می‌شویم.

1415530035750_borna ghasemi-9.jpg

وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره‌ها باید از حوزه‌ی وظیفه خارج و به‌عنوان یک کار هنری به آن نگاه شود. ما به‌عنوان یک بخش اداری، دولتی و برنامه‌ریز نباید تصور کنیم که چه پتانسیل برگزاری این جشنواره‌ها را داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید آن‌ها را برگزار کنیم، بلکه جشنواره باید به آن قدرت درونی برسد که ضرورت برگزاری‌اش احساس شود. این مورد باید با اهالی هنر و اصحاب رسانه در نشست‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تجربیات گذشته را هم به میدان بیاوریم.

 

قرار نبود سفرم به آمریکا رسانه‌ای شود

 

مرادخانی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی حاشیه‌های ایجادشده برای سفرش به آمریکا، اظهار کرد: این سفر، یک سفر کارشناسی بود و قرار نبود که خبرساز شود؛ البته این خبرساز و رسانه‌ای شدن هم اشکالی ندارد، چون آنجا قرار نبود ملاقاتی داشته باشم، ضرورتی نمی‌دیدم موضوع رسانه‌ای شود، فقط رفته بودم یک موضوع را کارشناسی کنم.

 

مرادخانی در غرفه ایسنا

او معتقد است: سفر به آمریکا حتی به‌عنوان یک مقام مسوول هم دلیل نمی‌شود که من آن را به همه‌ی عالم اعلام کنم. فقط می‌توانم بگویم که دستاوردهای خوب و زیادی از این سفر داشتیم که باید در یک نشست با حضور خبرنگاران درباره‌ی آن صحبت کنیم.

 

همیشه رابطه خوبی با ایسنا داشته‌ام

مرادخانی درباره‌ی رابطه‌اش با ایسنا و ویژگی‌های این رسانه نیز اظهار کرد: یک زمانی با آقای منتظری در جهاد دانشگاهی صحبت می‌کردم و او به من گفت تا وقتی یک خبرگزاری نداشته باشیم، کار دانشجویی به معنی واقعی‌اش راه نمی‌افتد. من همیشه رابطه‌ی خوبی با ایسنا داشته‌ام. این خبرگزاری به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های پویا، موثر در قضایا و مورد اعتماد جامعه‌ی مخاطب خودش شناخته می‌شود و این خیلی مهم است.

او اضافه کرد: روزآمد بودن هم یکی از موارد مهمی است که رسانه‌ها باید به آن دقت کنند. بعضی وقت‌ها ممکن است به یک خبرگزاری وارد شوید و ببینید که هنوز همه‌چیز حکایت از قدمت می‌کند و چیز به‌روزی دیده نمی‌شود، در صورتی که اگر این به‌روز بودن اتفاق بیفتد، انگیزه هم به‌دنبال آن خواهد آمد و مخاطب را بهتر جذب می‌کند.

نظر شما