شناسهٔ خبر: 24410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار افتضاح فروش کتاب‌های پاتریک مودیانو درانگلیس

ناشران انگلیسی برای ترجمه آثارمودیانو – برنده فرانسوی نوبل ادبی 2014- به رقابت خود سرعت بخشیده و ناشر انگلیسی ،اندرسون پرس، اعلام کرد به زودی یکی از کتاب‌های این نویسنده در حوزه کودک را منتشر خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مطابق آمار ارائه‌شده از سوی موسسه نیلسن، در سال 2013 فقط 266 کتاب از آثار مودیانو در انگلیس به فروش رفت و این رقم در سال 2012 نیز 284 کتاب بوده است.

این در حالی است که کمتر از یک‌سوم کتاب‌های مودیانو به زبان انگلیسی ترجمه‌شده است که مربوط به آثار قدیمی وی هست.

کتاب مصور موسوم به Catherine Certitude (مودیانو و «ویلیام رودارمور» این کتاب را در سال 2001 نوشته و تصاویر کتاب را نیز «ژان‌ژاک‌سم» نقاشی کرده است)مجموعه داستان رمزآلودی است که در منطقه 10 پاریس رخ می‌دهد و ناشر انگلیسی در میان سراسیمگی معاملات ترجمه آثار مودیانو به انگلیسی، اثر مذکور را پذیرفته است.

داستان این‌گونه آغاز می‌شود که کاترین به عنوان قهرمان، در نیویورک در حال تماشای دختر خود به یاد منطقه 10 در پاریس، کودکی خود و محموله قاچاقی که دوست پدرش مالک آن بوده، می‌افتد و حوادث و خاطرات کودکی خود را به یاد آورده و داستان درحالی‌که پدر و دختر بخش عمده حوادث را شکل می‌دهند، ادامه می‌یابد.

«کلاوس فلاگ» از انتشارات «اندرسون پرس» گفت آن‌ها حق ترجمه کتاب به زبان انگلیسی در اروپا، انگلیس و کشورهای مشترک‌المنافع انگلیسی‌زبان را خریده‌ و به زودی کار ترجمه کتاب آغاز می‌شود.

 

نظر شما