شناسهٔ خبر: 24421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت علوم پرونده بورسیه ها را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه نداده است

مدیرکل بورس دولت دهم گفت: کمیسیون آموزش مجلس از وزارت علوم درخواست کرده است تا تمام پرونده‌ها را از سال 68 در اختیار مجلس قرار دهد که بررسی کنند ولی تاکنون این کار انجام نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسن مسلمی نائینی مدیر کل امور بورس وزارت علوم دولت دهم در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات در خصوص گزارش وزارت علوم درباره بورسیه ها گفت:  مطرح کردن ماجرای بورسیه از سوی وزارت علوم به این صورت صحیح نبود زیرا در هر دوره‌ای تعداد بسیاری بورسیه شدند و برخی نیز تبدیل به داخل شدند.

وی افزود: آیا امکان دارد کسی ادعایی بکند و خودش گروهی برای نظارت تشکیل دهد؟‌ آیا دستگاه‌های نظارت وجود نداشتند؟ آیا بهتر نبود این مسئله را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع می‌دادند؟

مدیرکل بورس دولت دهم گفت: بقدری عجله داشتند که حتی برخی پرونده‌ها را به طور دقیق بررسی نکردند به عنوان نمونه فردی را اعلام کردند که برای مطالعات اندونزی به استرالیا بورسیه شده بود  و حتی نگاه نکردند که این فرد بورس همراه بوده است و این کار مشکلی ندارد.

وی یادآورشد: در طول ۸ سال گذشته دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بورسیه‌ها را بررسی کردند و هر از گاهی از ما اطلاعات خواستند و هیچ کدام از مسائل برخلاف قانون و مقررات نبود. بررسی بورسیه‌ها باید به دست دستگاه‌های قضایی سپرده شود تا آنها تصمیم بگیرند هیچ گونه از این تصمیمات براساس قانون مقررات نبوده است و غیرقانونی است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر حتی مقرری برخی از بورسیه های خارج از کشور را هم پرداخت نکرده اند که این مساله مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

مسلمی نائینی افزود: کمیسیون آموزش مجلس از وزارت علوم درخواست کرده است تا تمام پرونده‌ها را از سال ۶۸ در اختیار مجلس قرار دهد که بررسی کنند ولی تاکنون این کار انجام نشده است.

وی در رابطه با مهلت وزارت علوم به برخی دانشجویان بورسیه برای جایابی گفت: جایابی بر عهده وزارت علوم است و معقول نیست به دانشجویان فشار آورند. حتی باید به آنها مقرری هم پرداخت کرد. اگر معتقدند که خلافی صورت گرفته مطمئنا از سوی دانشجویان نبوده، بنابراین نباید دانشجویان را آزار دهند و با آنها برخورد ناجوانمردانه و نامناسب داشته باشند.

نظر شما