شناسهٔ خبر: 24441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارایه مجوزهای جدید علمی کاربردی بر اساس وضعیت فارغ التحصیلان

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در نامه‌ای به مراکز خواستار شده‌ایم وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان آن‌ها در سه سال گذشته را مشخص کنند تا برهمین مبنا برای رشته‌های جدید مجوز ارایه کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود شفیعی با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌هادرباره هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی در افزایش سطح علمی و حرفه ای  شاغلان و تغییر هدف به جذب بیشتر دیپلمه ها گفت: دانشگاه شاید تا حدی از اهداف خود دور شده باشد ولی به بیراهه نرفته است. 

وی ادامه داد:  سازمان هایی که قرار است نیروهای خود را ارتقا دهند، باید از شاغلین باشند، ولی آیا کارخانه ای که آمده در این دوره ها شرکت کرده قصد ندارد نیروی جدیدی استخدام کند ؟ مطمئنا به مرور نیروی جدید استخدام خواهد کرد، آیا بهتر نیست به جای اینکه نیروی جدید کارنابلد استخدام کند بعد برای آنها دوره برگزار کرده و سطح علمی و مهارتی آنها را افزایش دهد ، بیاید از ابتدا افراد کاربلد را جذب کند.

شفیعی درباره اینکه آیا این ماموریت برعهده دانشگاه فنی و حرفه ای نیست و اینجا موازی کاری به وجود نمی آید افزود: ما بنا داریم دو دانشگاه به عنوان سیاست گذار واحد کنار هم باشند اگر بخواهیم درست عمل کنیم بهتر است که فارغ التحصیلان هنرستان در دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل کنند و فوق دیپلم دریافت کرده و بعد وارد بازار کار شوند بعد از گذراندن چند سال زمانی که قصد دارند کارشناسی ناپیوسته دریافت کنند در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل کنند .مسعود شفیعی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه قریب به اتفاق دانشجویان ما باید شاغل باشند افزود: نامه ای به مراکز نوشته و خواسته ایم مشخص کنند که در سه سال گذشته  فارغ التحصیلان آنها چند درصد شاغل هستند، چند درصد شاغل شدند و چند درصد شاغل نشدند برهمین مبنا هم قرار داریم تا برای رشته های جدید مجوز ارایه کنیم یعنی اگر ببینیم یک مرکزی نیروهایی که تربیت کرده، سربار جامعه شده و هنوز در بازار کار جذب نشده اند ممکن است برای آنها  تاثیرات منفی داشته باشد .

وی تاکید کرد : در آینده باید 60 درصد نیروهای دانشجویی مراکز علمی کاربردی شاغل باشند و اگر قرار باشد در آینده مجوزی برای مراکز جدید صادر کنیم، در دوره اول باید تمام دانشجویانی که جذب این مراکز می شوند شاغل باشند. در دوره های بعد می توانند اگر ظرفیت شان خالی ماند دانشجو آزاد نیز ثبت نام کنند ولی در دوره اول باید تمام ظرفیت با دانشجویان شاغل پر شود.

نظر شما