شناسهٔ خبر: 24446 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرافراز: نیروهای صدا و سیما باید کارآمد شوند

رئیس جدید صدا و سیما در مراسم معارفه‌اش تاکید کرد که باید نیروی انسانی این سازمان کارآمد شود، در روش‌ها و گردش کارها اصلاح صورت بگیرد و تولیدات به شیوه برون‌سپاری انجام گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم تودیع و تکریم سید عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما و معارفه محمد سرافراز رییس جدید رسانه ملی از صبح امروز سه شنبه 20 آبان 93 با حضور مقامات لشکری و کشوری مدیران سازمان صدا و سیما هنرمندان و اهالی رسانه در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

سرافراز که حکم خود را از مقام معظم رهبری گرفته است، در این مراسم گفت: اصل مراسم تجلیل از عزت الله ضرغامی است ولی من هم کوتاه چند نکته بگویم. به نظرم مولفه های قدرت در دنیا تغییر کرده و امروز بمب هسته ای و تکنولوژی برتر ابزار ابرقدرت ها برای تسلط بر دنیا نیست بلکه قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند.

افزایش استفاده مردم از رسانه‌ها

وی افزود: ابرقدرت ها می خواهند با استفاده از این قدرتِ کاهش داده‌شده‌شان را افزایش دهند. سهم مردم از رسانه افزایش پیدا کرده و مردم آمریکا بیش از 11 ساعت در روز از تلویزیون، رادیو، موبایل‌های هوشمند و اینترنت استفاده می‌کنند یعنی دو سوم وقت غیر از خوابشان صرف رسانه ها می شود.

سرافراز با اشاره به اینکه قدرت پردازش اطلاعات در دنیا به شکل جهانی انجام می شود و حاکمیت ها را مخدوش می کند، بیان کرد: هدف این است که افکار تک تک افراد کره زممحمد سرافرازین را کشف کنند و احساسات و عواطف را بشناسند و بتوانند در آن تغییر ایجاد و آنها را تسخیر کنند. امروز به جای اینکه با بمب کشورها را نابود کنند می خواهند افکار را تسخیر کنند. وظیفه ما در قبال این پدیده این است که نخبگان جمع شوند، فکر کنند و پدیده را بشناسند، در زمینه فنی و تولیدی اتاق فکر ایجاد کنند و با شناخت پدیده، راه برون رفت از آن را پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد ما در رسانه ملی و دیگر رسانه ها در انفعال خواهیم بود. وزن و جایگاه رسانه ملی باید در سبد رسانه‌ای مردم افزایش پیدا کند. صداوسیما یک رسانه متمرکز در سطح جهان است و این رسانه باید در واقع رسانه اسلامی شود با رسالت جهانی.

رییس صداوسیما گفت: رسانه ملی برای انجام ماموریت خود نیاز به راه حل هایی دارد. باید نیروی انسانی آن کارآمد شود و اصلاح روش و گردش کار در دستورالعمل ها صورت بگیرد. تولیدات به شیوه برون‌سپاری انجام گیرد. رسانه باید تعاملی شود و برای تحقق این هدف توسعه کمی و کیفی لازم است. به قول رادیو و تلویزیونی ها، امروزه کنداکتور و جدول پخش در اختیار مخاطب و کاربر است و اینگونه نیست که ما تعیین کنیم چه برنامه ای را چه کسی در چه زمانی ببیند بلکه باید طوری باشد که مخاطب برنامه را به شکلی که خودش می خواهد ببیند.

معاون سابق برون مرزی صداوسیما تصریح کرد: در تحولات منطقه ای که توسط آمریکا در عراق و افغانستان رخ داد نقش رسانه ها خیلی تاثیرگذار بود و در کشور ما با تدابیر مقام معظم رهبری این تهاجم ها شکست خورد. ترفند آنها مقابل این قضیه فتنه 88 بود که هدف آن سرنگونی حکومتی مبتنی بر آرای مردمی بود ولی دیدیم که در ادامه بیداری اسلامی به وجود آمد و حکومت ها یکی پس از دیگری سرنگون شدند. ترفند دشمن این بود که کشورهای آزاد شده را به جنگ داخلی و مذهبی دچار کرد و امتداد این رخداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: مقاومت و بیداری جدیدی شکل گرفت و جنگ داخلی و مذهبی به جنگ علیه تروریسم تبدیل شد. جریان سالم اهل سنت در دنیا با جریان تکفیری و تروریستی به مقابله برخاستند که این خیلی مهم است.

سرافراز در پایان گفت: بیداری علیه استبداد داخلی تبدیل به بیداری علیه استعمار جهانی می شود که نکته مهمی در این عرصه است. وقایع مهمی اتفاق می افتد که باید نسبت به آنها هشیار باشیم و جایگاه خودمان را دریابیم. در فرصت های آینده اگر توفیق پیدا کردم بیشتر صحبت می‌کنم. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار. عزت زیاد!

نظر شما