شناسهٔ خبر: 24450 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده‌ای که با نخستین رمانش برنده گران‌ترین جایزه ادبی کانادا شد

شان مایکلز به عنوان برنده جايزه گيلر كانادا که يكی از معتبرترين جوايز ادبی اين كشور است، انتخاب شد.

sean-michaels-giller-620-win.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این نویسنده برای کتاب «ما راهنماها» که از سوی انتشارات رندوم هاوس کانادا منتشر شده موفق به کسب جایزه 100 هزار دلاری گیلر شد.

نام برنده اين رقابت عصر دیروز دوشنبه 10 نوامبر در جشن گيلر اعلام شد. مایکلز در رقابت با پنج فینالیست دیگر موفق شد تا این جایزه را از آن خود کند.

به این ترتیب این جايزه 100 هزار دلاری که از سوی اسكاتیا بانك اهدا می‌شود و گرانترین جایزه ادبي كانادا است، به شان مایکلز رسید.

مایکلز که برای نوشتن اولین رمانش به این موفقیت دست یافته، کتابش را با الهام از زندگی مخترعی روسی به نام لو سرگیوویچ ترمن نوشته است. او هنگام دریافت جایزه‌اش خطاب به مخاطبان گفت احساس نهنگی را دارم که یک شهر را در دهانش جای داده باشد.

«خائنان» نوشته ديويد بزموزگيس، «بگو» نوشته فرانسيس ايتاني، «دختري كه شنبه شب بود» نوشته هيتر اوينل، «همه غم هاي كوچك من» نوشته ميريام تاوز و «سرانجام آشوين رائو» نوشته پادما ويسواناتان دیگر کتاب هایی بودند که به فهرست نهایی این رقابت راه یافته بودند.

از این میان ايتاني نويسنده 72 ساله پيش از اين موفق به دريافت جايزه كشورهاي مشترك المنافع شده و اونيل با رمان اولش با عنوان «لالايي‌هايي براي جرايم‌ كوچك» در سال 2007 جايزه كتابخوانان كانادا را به خانه برد.

جك رابینوویچ بینانگذار این جایزه در سال 1994 (كه آن موقع با اهدای 25 هزار دلار به نفر برنده شروع شد) این جایزه را به یاد همسر فقیدش دوریس گیلر ویراستار ادبی پایه نهاد.

وي امسال اعلام كرد مبلغ این جایزه امسال دو برابر شده و از 50 هزار دلار پیشین به 100 هزار دلار افزایش یافته است، به هر یك از راه یافتگان به فهرست نهایی نیز به جای 5 هزار دلار 10 هزار دلار اهدا می‌شود.

نظر شما