شناسهٔ خبر: 24457 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیدین آغداشلو پس از 40 سال نمایشگاه انفرادی می‌گذارد

نخستين نمايشگاه انفرادى از 11 اثر آیدین آغداشلو پس از 40 سال جمعه 23 آبان در گالرى اثر برگزار می‌شود.

آیدین آغداشلوبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آيدين آغداشلو پس از ٤٠ سال عصر جمعه  ٢٣ آبان ٩٣ نقاشی های خود را در گالری اثر به نمایش می گذارد.

در اين نمايشگاه ١١ نقاشى و يك مجسمه ارائه مى شود كه آغداشلو اكثر آنها را براى نمايش روى ديوارهاى گالرى اثر در دو سال اخير خلق كرده است كه اين خود گوياى اهميت مضاعف اين نمايشگاه است.

آغداشلو نمونه هايى شاخص از مهمترين مجموعه نقاشى هايش را در اثر ارائه مى كند كه هم به نوعى مرورى بر آثار اوست و هم از گفتمان انديشه پردازى مى‌گويد كه او در نيم قرن گذشته بر آن تاكيد كرده است.

نقاشی آیدین آغداشلو

بيشترين سهم اين نمايشگاه به معروف‌ترين مجموعه آغداشلو با نام «خاطرات انهدام» اختصاص دارد و از ميان ١١ نقاشى ١٠ اثر از همين مجموعه است. روايت هاى نقاش از اين خاطرات، تنوع تصويرى و ساحت هاى معنايى وسيعى دارد و از «زمستان» گرفته تا مينياتورهاى مچاله، چهره هاى دفرمه، عشاق دست نيافتنى حتى نقاشى از مادر  را در برمى گيرد. علاوه بر اين، اثر معما از مجموعه «سال‌هاى آتش و برف» نيز روى ديوار خواهد بود.

هشت اثر اين نمايشگاه در دو سال اخير خلق شده اند و براى نخستين بار به تماشا درمى آيند. قديمى ترين تابلوى حاضر، اثر «عشاق» است كه در سال ٥٩ آفريده شده است، تابلوى ديگر نقاشى «تك چهره مادر نقاش» است كه آغداشلو در سال ٦٠ با تكنيك گواش و مداد رنگى روى مقوا از مادرش به ثبت رسانده است.

نمايشگاه آيدين آغداشلو پس از افتتاحيه در عصر جمعه ٢٣ آبان تا ٢١ آذر ماه در نگارخانه اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، رو به روى خانه هنرمندان، پلاك ١٦ دایر خواهد بود و علاقمندان مى‌توانند یكشنبه تا پنجشنبه ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه‌ها در زمانی غیر از افتتاحیه ١٦ تا ٢٠ از این آثار دیدن کنند.

نظر شما