شناسهٔ خبر: 24459 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدا و سیما نیاز به تعدیل نیروی انسانی و چابک‌سازی دارد

رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در جلسه تودیع و معارفه رئیس این سازمان در روز سه‌شنبه 20 آبان‌ماه، یادآور شد: در جلساتی که در خدمت ضرغامی بودیم از تعدیل نیروی انسانی و چابک سازی این رسانه سخن می‌گفتیم و انشاء‌لله در دوران سرافراز این موضوع مرتفع شود.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیمابه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسی ریيس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در مراسم تودیع و معارفه ریاست این سازمان گفت: همه با چهره پرتلاش سرافراز آشنایی دارند. بنابراین شاید بتوان عنوان این جلسه را آغاز یک دوره مدیریت و انجام دوران سید عزت‌الله ضرغامی دانست. من به سهم خودم از زحمات و تلاش‌های مخلصانه ضرغامی تشکر می‌کنم که روحیه همکاری او با شورای نظارت بسیار خوب بود و در این مدت حضورشان در جلسات شورا موثر بود. نظرات او و توضیحات او و معاونان و دست اندرکاران برای اعضا شورا قابل قبول بود. از روحیه پیگیری او هم تشکر می کنم و امیدوارم این همکاری بین شورای نظارت و مجموعه صدا و سیما با توجه به روحیه سرافراز ادامه پیدا کند.

ظرفیت داشتن ضرغامی نکته مهمی است

وی افزود: ظرفیت داشتن ضرغامی نکته مهمی است، بسیار مهم است انسان با ظرفیت باشد. در مقابل همه آنچه از تهاجم ها در داخل و بیرون است انسان مقاوم باید با تکیه بر اصول، کار را در تمام ابعاد ادامه دهد. از تلاش های در این دوره آنچه برای من جلب توجه کرد، کاهش توجه به رسانه ها و ماهواره ها و توجه به رسانه ملی است. درصد و آمار متفاوت است اما کمتر از 10 درصد گفته نشده که توجه به کار فنی و دیجیتالی در رسانه ملی و افزایش شبکه ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما از بصیرت آفرینی در فتنه 88 و نقش رسانه ملی در شکل گیری روز «بصیرت» نام برد و ادامه داد: آنچه در حکم مقام معظم رهبری آمده مدال‌هایی برای ضرغامی به چشم می‌خورد و او در سنگرهای دیگری فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

سرافراز 2 دهه خوش درخشید

رییسی یادآور شد: سرافراز در 2 دهه اخیر خوش درخشیده و حکم حضرت آقا نیز با مقبولیت جدی در رسانه ملی مواجه شد و همگان این جایگاه را برای سرافراز زیبنده دانستند. بدون تردید آنچه در زمان دکتر لاریجانی و مهندس ضرغامی انجام شد به ویژه در جهت افزایش کمی و کیفی حوزه نفوذ رسانه ملی، در دوران سرافراز ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: نظام ما مبتنی بر فقه است و رسانه ملی حوزه تبیین این فقه است. باورهای دینی، احکام و بایدها و نبایدها، حوزه خانواده و بسیج مسئولان برای اجرای سیاست‌های نظام در مقابل هجومی که وجود دارد مراقبت از مردم در مقابل آنها ضروری است و صیانت‌بخشی به آن کار رسانه ملی است.

ضرورت تعدیل نیروی انسانی در رسانه ملی

رییس شورای نظارت بر صدا و سیما اظهار کرد: در مقابل تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن نظام، رسانه ملی کارآمد و موثر فعالیت می کند. او باید خنثی کننده توطئه های دشمن باشد. امروز به نحوی می بینیم درباره مسائل کوچک فضای رسانه ای بسیار حجیمی برای منحرف کردن مردم می سازند.

رییسی یادآور شد: در جلساتی که در خدمت ضرغامی بودیم از تعدیل نیروی انسانی و چابک سازی این رسانه سخن می گفتیم و انشاء‌لله در دوران سرافراز این موضوع مرتفع شود. بدون تردید تک تک اعضای سازمان در به انجام رساندن خواسته های رهبری نقش خواهند داشت.

وی در پایان گفت: امیدوارم همگی عزت‌مند و سرافراز باشید.

نظر شما