شناسهٔ خبر: 24506 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکسترها به جشنواره فجر نمی‌رسند!

مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام کرد: خیلی بعید می‌دانم ارکسترها در جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا داشته باشند، زیرا بسیار دشوار است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ بهرام جمالی با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: بحث ارکسترها، بسیار جدی است، به‌خصوص این‌که بحرانی دو ساله را پشت سر گذاشته‌اند، بحرانی که به تعطیلی ارکسترها منجر شد.

او ادامه داد: بازگشایی ارکستر سمفونیک تهران‌ و ارکستر موسیقی ملی ایران نیازمند آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی جدید است. وی اظهار کرد: با توجه به این‌که ارکستر‌ها جزو بدنه‌ی اصلی دولت هستند، اما ردیف بودجه‌ای نداشتند و همیشه در معرض تهدید بودند. بنابراین واگذاری این ارکسترها به بنیاد رودکی از چندماه پیش آغاز شد و در این راستا توافق‌هایی داشتیم.

جمالی با تأکید بر اصل خصوصی‌سازی، توضیح داد: تمام تلاش ما این است که شرایطی پایدار برای ارکسترها فراهم کنیم و این‌که ارکسترها بتوانند به‌زودی فعال شوند. به هر حال، این امر تجربه‌ای جدید در بخش ارکسترها است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا بدهی 450 میلیون تومانی معاون پیشین هنری وزارت ارشاد با نوازندگان ارکستر سمفونیک تسویه شده است؟ گفت: بخشی از این موضوع به انجمن موسیقی ایران برمی‌گردد که تا جایی که من اطلاع دارم، قسمتی از آن پرداخت شده و بقیه‌ی این بدهی‌ها همچنان باقی مانده است. البته من به این مباحث وارد نشده‌ام و انجمن موسیقی پیگیر این موضوع بوده است. او در پایان سخنانش اجرای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را در جشنواره‌ی موسیقی فجر، امری بعید و دشوار دانست.

نظر شما