شناسهٔ خبر: 24529 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه مطبوعات یا بازار روز؟

آیا نمایشگاه مطبوعات باید مثل بازار روز باشد که فقط مخاطبان بیایند تماشا کنند و بروند؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد با طرح این پرسش که برپایی نمایشگاه مطبوعات چه دستاوردی دارد؟ بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات در دوره‌های قبل چه دستاوردی داشته است؛ وقتی دستاوردی ندارد، خود این جای بحث است. منصور مظفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نمایشگاه مطبوعات امسال چه تفاوتی با سال‌های گذشته دارد و تغییراتی که درخصوص نمایشگاه امسال اعمال شده است‌، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های دولتی هستند که در این نمایشگاه‌ها که دستاودی هم ندارد، فقط نایلون و خودکار چاپ می‌کنند و نمایشگاه مثل بازارروزی است که فقط می‌آیند تماشا می‌کنند و بعد یک ساک به دست می‌گیرند و می‌روند. در حالی که باید ببینیم برپایی نمایشگاه مطبوعات چه دستاوردی دارد و در دوره‌های قبل چه دستاوردی داشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که واگذار کردن برپایی نمایشگاه به بخش خصوصی تا چه میزان می‌تواند تاثیرگذارتر باشد‌؟، گفت: در این که خود رسانه‌ها برگزارکننده نمایشگاه مطبوعات باشند‌، خوب است. اما این مساله بحث زیادی دارد. مگر دولت اجازه داده است که نشریات خصوصی رشد کنند و دستاورد خوبی داشته باشند. این کار توپ را به زمین خود رسانه‌ها انداختن است.

مظفری در عین حال کفت: دولت پیش از این مواردی را که در تقویت رسانه‌ها گام برداشته است، بگوید.

منصور مظفری در پایان درخصوص برخی اقدامات بیستمین نمایشگاه مطبوعات که برای اولین بار بار در دولت یازدهم برگزار می‌شود، گفت: درست است برخی ویژگی‌ها، این نمایشگاه‌ را با نمایشگاه‌های قبلی متفاوت کرده‌ است اما هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید بگذاریم تا نمایشگاه به پایان برسد.

نظر شما