شناسهٔ خبر: 24576 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امنیت گردشگران ارتقا می‌یابد؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برقراری تعامل با وزارت کشور، نیروی انتظامی و استانداری‌ها برای آسان‌سازی استفاده از ظرفیت‌های کویری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مرتضی رحمانی‌موحد، با بیان این‌که کویر درصد قابل توجهی از خاک ایران را در برگرفته است، گفت: کویر از دیدگاه گردشگری، یک ظرفیت طبیعی به‌شمار می‌آید که حتما در توسعه گردشگری کشور مورد توجه قرار می‌گیرد، برای همین تعامل خوبی با دستگاه‌های مختلفی چون وزارت کشور، استانداری‌ها و نیروی انتظامی صورت گرفته و تا کنون مجموعه دیدگاه‌ها به سمت آسان‌سازی در استفاده از کویر و معرفی آن در گردشگری بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که براساس این تعامل‌ها چه اقداماتی برای رفع محدودیت‌ها و موانع موجود در کویرها به منظور استفاده از ظرفیت بیشتر آن صورت گرفته است؟ اظهار کرد: هماهنگی‌های خوبی تاکنون انجام شده است، ضمن آن‌که مشکل خاصی در کویر نمی‌بینیم. با این حال امیدواریم با رویکردی که دستگاه‌های ذی‌ربط نشان داده‌اند شاهد توسعه پایدار در کویر باشیم، یقین دارم این اتفاق رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: اگر در جایی از کویر محدودیت‌ و یا ملاحظات باشد با اطلاع‌رسانی به موقع، گردشگران و مجریان سفر را همراهی می‌کنیم.

معاون گردشگری در ادامه درباره تأمین امنیت گردشگران در کویر با توجه به اتفاقاتی که در یک سال اخیر برای برخی گردشگران در بعضی از نقاط کویری رخ داده و جان آن‌ها را به مخاطره انداخته و تأثیر منفی در میان مجریان تورهای کویری داشته است، مانند اتفاق بیابان لوت و مرگ یک گردشگر بر اثر مین‌گذاری گفت: تأمین امنیت گردشگران در همه جای ایران یکی از رویکردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. در این موضوع هماهنگی، تعامل و تبادل نظر خوبی با دستگاه‌های مرتبط برقرار شده تا طرح «ارتقاء امنیت گردشگران» در کشور اجرا شود.

رحمانی‌موحد اظهار کرد: تمام دستگا‌ه‌های مرتبط علاقه و مشارکت خوبی را برای اجرای این طرح نشان داده‌اند که امیدواریم آن را با وزارت کشور به خوبی پیش ببریم و نتیجه‌اش سامان‌دهی استان‌ها باشد تا دفاتر و واحدهای پشتیبان‌کننده تردد گردشگران از محیط‌های مختلف گردشگری به طور یکسان استفاده کنند.

نظر شما