شناسهٔ خبر: 24581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام شاخص‌های نمایندگان برای رای اعتماد به وزیر علوم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه علمی، سابقه مدیریت، عدم حضور در فتنه ۸۸ و مرجعیت علمی چهار شاخصه مجلس رای اعتماد وزیر علوم است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی در برنامه تلویزیونی حذف و اضافه درخصوص معرفی فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: مجلس شاخصه هایی را در نظر می گیرد و رای به وزرای پیشنهادی براساس این شاخصه ها است.

وی افزود: اولین شاخصه جایگاه علمی است ، معیار دوم سابقه خوب مدیریتی است و معیار سوم مسئله فتنه ۸۸ است.

زاهد گفت:  آخرین نکته آنکه وزارت علوم بایستی به جایی برسد که در آینده مرجعیت علمی را برای کشور به ارمغان بیاورد. برای این منظور نباید دانشگاه پایگاه احزاب سیاسی باشد و به عبارت دیگر وزیر علوم نباید تنها به مسئله سیاسی بپردازد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند ما باور داریم دانشگاه باید سیاسی باشد، اما نباید پایگاه جریان احزاب سیاسی و جریان های فتنه انگیز شود، اگر تمام این جهات رعایت شود، وزیر پیشنهادی قطعا رای خوبی را از مجلس خواهد گرفت.

زاهدی پیرامون مهلت باقیمانده برای تعیین وزیر علوم و تصمیم مجلس درباره دانش آشتیانی گفت: استنباط بنده این است از روزی که وی معرفی شد اجماعی در مجلس بوجود آمد که احساس می شود به راحتی رای اعتماد نخواهد گرفت. مگر اینکه با جلسات پیوسته در کمیسیون بتواند افراد را متقاعد کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۹ آبان مهلت قانونی تعیین وزیر علوم است، درصورتی که وی رای اعتماد نگیرد، رئیس جمهور باید بلافاصله نفر بعدی را معرفی کند. این موضوع در دولت نهم در مورد وزارت نفت رخ داده بود.

نظر شما