شناسهٔ خبر: 24633 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«صبح روز بعد» از لندن جایزه گرفت

علی هاشمی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه «صبح روز بعد» از پنجمین جشنواره فیلم های ایرانی لندن جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرده است، گفت: هرچند این فیلم جوایز مختلفی را از جشنواره های مختلف دریافت کرد اما در جشن سینمای ایران دیده نشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی هاشمی کارگردان فیلم کوتاه «صبح روزبعد» در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که فیلم «صبح روز بعد» در بخش مسابقه پنجمین جشنواره فیلم های ایرانی لندن جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرده است، گفت: «صبح روز بعد» در بخش مسابقه فیلم های کوتاه جشنواره فیلم های ایرانی لندن با هشت فیلم دیگر به رقابت پرداخت و توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه را دریافت کند.

وی توضیح داد: خوشبختانه این فیلم کوتاه تا امروز توانسته سه جایزه از جشنواره بلاک برلین، جشنواره فیلم های ایرانی لندن و جشنواره فیلم کوتاه تهران دریافت کند. علاوه بر آن این فیلم به عنوان مهمان در جشنواره جیپور هندوستان و در بخش مسابقه زنگبار کشور تانزانیا حضور داشت.

این کارگردان بیان کرد: خوشبختانه پخش کننده این فیلم کوتاه 24 دقیقه ای آن را برای جشنواره های مختلف خارجی ارسال کرده و امیدوارم بتوانیم در جشنواره های مختلف حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرچند سال گذشته این فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران جوایز متعددی را دریافت کرد و توانست در جشنواره های خارجی نیز موفق باشد، اما زمانی که فیلم را برای جشن سینمای ایران ارسال کردم حتی در بین 64 فیلمی که بالا آمدند نیز قرار نداشت. زمانی که از خانه سینما دلیل انتخاب نشدن این فیلم را جویا شدم، هیات بازبینی اعلام کرد که می خواستیم در این دوره از جشن فیلم هایی که در این چند سال مهجور مانده اند بالا بکشیم تا دیده شود.

هاشمی در پایان گفت: در حال حاضر یک فیلمنامه در فضای دفاع مقدس در دست دارم که فضای عاشقانه ای را در جنگ به تصویر می کشد. اسم این فیلمنامه «لباس عروسی» است و تا امروز برای تهیه سرمایه ساخت آن به نهادها و سازمان های مختلف سرزده ام اما نتوانسته ام برای این فیلم سرمایه گذار جذب کنم.

فیلم 24 دقیقه‌ای «صبح روز بعد» اردیبهشت سال گذشته در تهران فیلمبرداری شده بود پیش از این در جشنواره فیلم کوتاه تهران برنده جایزه بهترین صدابرداری و صداگذاری و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی شده و در بخش فیلمنامه نیز کاندید بود. این فیلم ماه گذشته موفق به دریافت جایزه بهترین نگاه اکسپرسیونیست جشنواره بلاک برلین شد. همچنین در بهمن ماه سال گذشته در بخش مهمان جشنواره جیپور هندوستان و در خرداد ماه امسال در بخش مسابقه جشنواره زنگبار در کشور تانزانیا نیز حضور داشت.

پنجمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی لندن در تاریخ 1 تا 9 نوامبر 2014 در شهر لندن برگزار شد.

«صبح روز بعد» به کارگردانی سید علی هاشمی درباره دختری به نام سحر است که یک روز از خواب بلند می شود تا به کارهای روزانه اش بپردازد اما انگار اتفاق عجیبی افتاده است.

 در این فیلم کوتاه بازیگرانی چون نگار جواهریان، فریده سپاه منصور، حدیث میرامینی و شکوفه هاشمیان حضور دارند.

نظر شما