شناسهٔ خبر: 24638 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص 50 میلیارد تومان به حوزه فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تخصیص 50 میلیارد تومان به حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر محمدرضا داوودآبادی فراهانی با اعلام این خبر افزود: هر فرآیند اقتصادی و فرهنگی نیاز به منابع انسانی و مالی دارد که دانشگاه‌ها این بودجه را به صورت مستقل از دولت دریافت می‌کنند و سر فصلی برای بودجه آموزشی، دانشجویی و رفاهی وجود دارد. برای سال آینده مذاکراتی خواهیم کرد که سر فصل بودجه فرهنگی از سایر بودجه‌ها جدا شود تا رقم بودجه فرهنگی مشخص شود.

وی افزود: بودجه های آموزشی، فرهنگی و رفاهی یک سرفصل کلی در بودجه است و دانشگاه های علوم پزشکی ۴۰ میلیارد تومان از منابع اختصاصی، مازاد بر بودجه فرهنگی، رفاهی فقط هزینه تغذیه دانشجویان می کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص اختصاص بودجه های فرهنگی و رفاهی به دانشگاه ها گفت: در سال تحصیلی گذشته دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴ میلیارد تومان علاوه بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه فرهنگی در دانشگاه ها کرده اند.

وی یادآور شد: البته ۱۴ میلیارد تومان هزینه رفاهی برای ۱۸۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور، قابل قبول نیست و در حال حاضر سرانه فرهنگی هر دانشجو ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.  

فراهانی همچنین در خصوص اهمیت مسائل معیشتی و رفاهی دانشجویان گفت: اگر به دانشجویی که از منطقه محروم می‌آید کمک نکنیم از تحصیل محروم می‌شود. در همین راستا نرم افزاری تهیه کرده‌ایم که دانشگاه‌ها را بر اساس توانمندی ها در حوزه رفاهی طبقه بندی کرده اند و براساس شاخص هایی امکانات رفاهی را ارزیابی می کنند.

وی در ادامه به نشریات دانشجویی اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به منظور ایجاد انگیزه دانشجو‌ها انجام شده است، ولی این اقدامات کافی نبوده و باید در کنار آن به آموزش هم توجه شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: در این راستا یکی از برنامه‌های قطعی این معاونت که بودجه‌ای برای آن پیش بینی شده این است که در دانشگاه‌ها کانون‌هایی برای آموزش ایجاد شود. همچنین دهکده مجازی ایجاد خواهیم کرد که بخشی از آن فرهنگی است.

نظر شما