شناسهٔ خبر: 24650 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چند متر مکعب عشق» همچنان سفر خارجی دارد

فیلم‌ سینمایی «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی این روزها به طور همزمان در دو جشنواره «مولهایم» آلمان و «تالین» استونی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این فیلم که پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی فجر، پوسان کره جنوبی ، شیکاگو و «گوا»ی هند به نمایش درآمده است، در ادامه سفرهای بین‌المللی خود در شصت و سومین جشنواره فیلم «مولهایم» آلمان که بعد از جشنواره برلین معتبرترین جشنواره فیلم این کشور است، به نمایش در می‌آید.

همچنین همزمان با این جشنواره، با حضور برادران محمودی تهیه کننده و کارگردان آن در جشنواره فیلم «تالین» استونی اکران می‌شود. گفته می‌شود این جشنواره ویژه فیلم‌های عاشقانه است.

7-1124.jpg «چند متر مکعب عشق» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی،‌ در جشنواره سی‌و‌دوم فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم بخش نگاه نو برگزیده شد و جمشید محمودی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را در جشنواره فجر دریافت کرد.

این فیلم داستان عبدالسلام، یک مهاجر افغان است که به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول به کار و زندگی است. در این داستان عشقی در راه است، عشق صابر به مرونا، عشقی که فرجامش را هیچ‌کس نمی‌داند، نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام …

در این فیلم که در بخش سودای سیمرغ و نوعی نگاه جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت، ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی، مسعود میر طاهری، افشین سلیمان‌پور، امیر غفور صدخسروی و کاظم علیزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند. «چند متر مکعب عشق» به عنوان نماینده سینمای افغانستان در مراسم امسال آکادمی اسکار حضور دارد.

نظر شما