شناسهٔ خبر: 24652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اینجا چه چیزی پنهان شده است؟

یک هنرمند، تخیل ناشی از استتار و پنهان بودن اشیا را سوژه‌ی نقاشی‌های خود قرار داده است.

1416035531306_004.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ شهره مهران درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی‌اش، اظهار کرد: 15 تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن به‌نمایش گذاشته شده‌اند که چهار تابلو در ابعاد بزرگ و بقیه در اندازه‌ی 100*150 هستند. این کارها به دو سال اخیر متعلق‌اند و سوژه‌هایی را به تصویر می‌کشند که پنهان بودن‌شان تخیل به‌وجود می‌آورد.

او در متن معرفی نمایشگاهش نیز نوشته است: «هرچه زیرِ پوشش قرار می‌گیرد، تخیلم را به پرواز درمی‌آورد. اینجا چه چیزی پنهان شده؟ آن چیست که نباید دیده شود؟ در پسِ هر استتار رمزی نهفته و رازی جاری است. لابه‌لای چین و واچینِ زندگی روزمره، اشیایی را می‌بینم که در پارچه‌های ضخیم پیچیده شده‌اند. بند و سنگ و طناب و سیم مانع می‌شوند که پرده کنار رود و شی خود را برملا کند. وضوح ممکن نیست، شفافیت مخدوش شده. گوشه‌ی پیاده‌رو، کنار جاده، گرد تیرآهن‌ها، روی سنگ و سیمان، سرتاسر آسمان: آنچه نباید دیده شود همه‌جا هست، پوشیده و خاموش و ما استتار را می‌پذیریم.»

 

نمایشگاه شهره مهران

شهره مهران فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافیک از دانشگاه هنر است. از آثار این هنرمند تا کنون چند نمایشگاه انفرادی و گروهی برگزار شده است. تازه‌ترین نمایشگاه آثار مهران تا 27 آبان‌ماه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 در گالری شماره یک اعتماد به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دوراهی سمت راست)، شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نظر شما