شناسهٔ خبر: 24707 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییر عنوان دانشکده خبر دانشگاه آزاد به "دانشکده ارتباطات و خبر"

رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز گفت: به منظور تقویت جنبه‌های عملی رشته های ارتباطات قصد داریم دانشکده را به اتاق خبر (news room) مجهز کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سید وحید عقیلی با تاکید بر اینکه اساس تشکیل دانشکده خبر دانشگاه آزاد ارتقای حرفه خبرنگاری و حوزه‌های وابسته از جمله روابط عمومی و ‌دانش ارتباطات است، افزود: این هدف هنگامی محقق می‌شود که رشته‌های جدید را معرفی کرده و ابتکارات جدیدی به کار بگیریم.

 

وی ادامه داد:از جمله ابتکاراتی که دانشکده خبر قصد به کارگیری آن را دارد این است که دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس که بعضا موفق به جذب در بازار کار نمی شوند به صورت کارگاهی در یک فضای تولید خبر شرکت کرده ، با اتاق خبر و فرآیند تولید خبر بیشتر آشنا شده و اصول عملی کار را بهتر فراگیرند.

 

رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با اشاره به سابقه واحد تهران مرکز در کنار دانشگاه‌های دولتی دیگر اظهار کرد: سابقه زیادی که تهران مرکز در کنار دانشگاه‌های دولتی دیگر مانند دانشگاه علامه داشته باعث شده قادر باشد در این مورد به صورت حرفه ای عمل کند.

 

عقیلی در ادامه در پاسخ به گلایه برخی از دانشجویان به عنوان این دانشکده و اینکه نباید ارتباطات زیرمجموعه خبر قرار گیرد گفت: نسبت خبر به علم ارتباطات مانند نسبت لگاریتم به علم ریاضی است اما از آنجائی که تاکید جناب آقای دکتر میرزاده روی حوزه خبر بوده است، این دانشکده به این صورت نامگذاری شده است. اما درصورت موافقت و با بهره‌گیری از توصیه های ایشان عنوان دانشکده درحال بررسی است و اگر ایشان صلاح دیدند ممکن است اسم دانشکده به "دانشکده ارتباطات و خبر" تغییر پیدا کند.

 

رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در ادامه از استقبال دانشجویان از این دانشکده خبر داد و گفت: استقبال از دانشکده خبر دانشگاه آزاد بسیار خوب بود که این استقبال با تصویب رشته‌های جدید بیشتر هم خواهد شد.

 

عقیلی درمورد رشته‌هایی که هم اکنون در این دانشکده تدریس می شود توضیح داد: در دوره لیسانس چهار رشته روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، مترجمی خبر و ارتباطات اجتماعی در حال تدریس است. چهار رشته ارتباطات اجتماعی بدون گرایش، ارتباطات اجتماعی با گرایش تحقیق در ارتباطات، ارتباطات اجتماعی با گرایش روزنامه‌نگاری، ارتباطات اجتماعی با گرایش روابط عمومی در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته فرهنگ و ارتباطات، مدیریت رسانه و ارتباطات اجتماعی در مقطع دکتری در حال تدریس است.

نظر شما