شناسهٔ خبر: 24806 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ملبورن»در قاهره جایزه گرفت

«ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی جایزه بهترین فیلم جشنواره قاهره را دریافت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  فیلم سینمایی «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی جایزه بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره بین المللی قاهره را دریافت کرد. این درحالی است که نیما جاویدی به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانست به مصر سفر کند.

«ملبورن» به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور داشت. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پیمان معادی،نگار جواهریان، مانی حقیقی و شیرین یزدان بخش حضور دارند.

این فیلم داستان زوج جوانی است که در آستانه سفر به ملبورن ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می شوند.

«ملبورن» تاکنون در جشنواره های رده الف ونیز، توکیو، قاهره و ماردل پلاتا حضور داشته است. این فیلم به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در اولین نمایش بین المللی خود به عنوان فیلم افتتاحیه بخش هفته منتقدان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز در شهریور ماه به نمایش درآمد.

این فیلم در بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم زوریخ که از 3 تا 13 مهر ماه برگزار شد و پس از آن در بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره فیلم توکیو 1 تا 9 آبان در ژاپن حضور یافت. حضور در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فیلم استکهلم، چهارمین حضور بین المللی فیلم «ملبورن» بود که منجر به دریافت دو جایزه برای فیلم شد.

پانزدهمین جشنواره فیلم براتیسلاوا در کشور اسلواکی نیز از 16 تا 23 آبان میزبان این فیلم در بخش مسابقه خود بود. همچنین از 30 آبان تا 8 آذر در بخش مسابقه پنجاه و یکمین جشنواره فیلم گیخون به اسپانیا می رود. نیما جاویدی جهت معرفی فیلم خود عازم جشنواره های ماردل پلاتا و گیخون است.

نظر شما