شناسهٔ خبر: 24826 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بدهی ایران به ITI پرداخت شد

مدیر کل هنرهای نمایشی با رئیس ITI جهانی ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در اولین روز از سی و چهارمین کنفرانس جهانی ITI حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی با راموندو ماجوم دار رئیس این سازمان ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات که سید اشرف طباطبایی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی نیز حضور داشت، ماجوم دار ضمن خوش آمدگویی به هایت ایرانی، تئاتر ایران را یکی از مهمترین عضوهای ITI جهانی اعلام کرد و گفت: ایران یکی از مهمترین پایگاه های تئاتر در خاورمیانه است که از کارگردانان و نمایشنامه نویسان و بازیگران خوبی بهره می برد. هنرمندان ایرانی می توانند در آینده نزدیک تئاتر جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی ضمن اینکه خواستار حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در کمیته ها و کارگاه های مختلف این سازمان جهانی شد، ادامه داد: من پنج سال پیش در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کردم و به همین دلیل تئاتر ایران را به خوبی می شناسم.

در ادامه این گفتگو حسین طاهری با تشکر از میزبانی ماجوم دار و با اشاره به شرایط کنونی دنیا، حضور هنرمندان ایرانی را در جشنواره ها و مجامع جهانی ضروری دانست و اعلام کرد: با توجه به ظرفیت بالای هنری هنرمندان تئاتر ایران، برای حضور این عزیزان در مجامع بین المللی آمادگی اعلام می کنیم.

در پایان این ملاقات رئیس ITI از هیئت ایرانی برای شرکت در جشنواره دوسالانه بنیاد آسیا و جشنواره بین المللی تئاتر نیکلا در شهر آلماتی به عنوان میهمان ویژه دعوت کرد.

همچنین در حاشیه اولین روز این کنگره، گروه ایرانی با پتیا هریستوا مدیر توسعه روابط بین الملل ITI ملاقات کردند. هریستوا ضمن تشکر از حضور طاهری و طباطبایی در این کنگره، آمادگی  این سازمان جهانی را برای تعامل بیشتر با جامعه تئاتر ایران اعلام کرد.

گروه ایرانی برای حفظ کرسی ایران در ITI کلیه بدهی های قبلی اداره کل هنرهای نمایشی را به این سازمان پرداخت کرد.

نظر شما