شناسهٔ خبر: 24885 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد موقوفات افشار و 5 کتاب در دست انتشار

مدیر انتشارات بنیاد موقوفات افشار از انتشار جلد چهارم اسناد تاریخی خاندان غفاری (دوره قاجار)‌ به کوشش فرشته صرافان، سفرنامه سدیدالسلطنه به کوشش احمد اقتداری و همچنین سه سفرنامه دیگر (از زمان سلطان سنجر و اوایل دوره صفویه) به کوشش حسن جوادی و ویلیم فلور، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، از نخستین ساعات روز پنجشنبه بیست و نهم آبان ماه، جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب و اعضا و همکاران بنیاد در کتابفروشی آینده حاضر شدند.

حضور سیدمصطفی محقق داماد، ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی در این برنامه، فرصت بود برای گپ و گفت بازدیدکنندگان با وی و خریداری کتاب‌های این بنیاد با امضای او.

علی دهباشی، مدیرمسئول مجله بخارا هم از جمله کسانی بود که از همان ساعات اولیه در کتابفروشی آینده حضور یافت و با دوستداران و علاقمندان مجله بخارا و خریداران کتاب به گفتگو پرداخت.

وی توضیحاتی در ارتباط با شب های بخارا ارائه کرد و نوید داد که به زودی شب‌های حبیب یغمایی، فاطمه سیاح و غلامحسین یوسفی را در کانون زبان پارسی موقوفات افشار برگزار خواهد کرد و شب‌هایی را نیز برای کتاب های تاثیرگذار در ادب فارسی همچون بوستان سعدی، تاریخ بیهقی و قابوس نامه اختصاص خواهد داد.

در این مراسم از فیلم کوتاهی با موضوع معرفی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و فعالیت‌های فرهنگی و علمی آن به اهتمام امید علمداری رونمایی شد، نیز مجموعه‌ای از آثار اعضای هیات گزینش کتاب بنیاد اعم از استادان و دانشمندان درگذشته و فعلی که به همت حمیدرضا افسری، مشاور فرهنگی موقوفات تهیه و تدارک شده بود، در کنار سلسله انتشارات بنیاد به معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

در بخشی دیگر کریم اصفهانیان، مسئول انتشارات این بنیاد اعلام کرد که به زودی کتابهای سفرنامه سدیدالسلطنه به کوشش استاد احمد اقتداری، جلد چهارم اسناد تاریخی خاندان غفاری (دوره قاجار)‌ به کوشش فرشته صرافان و سه سفرنامه (از زمان سلطان سنجر و اوایل دوره صفویه) به کوشش دکتر حسن جوادی و ویلیم فلور منتشر خواهد شد.

به گفته وی، کتاب‌های تازه منتشره این بنیاد، همچون لشکرکشی اسکندر به ایران، صائب و سبک هندی در گستره تحقیقات ادبی و پژوهش‌های ایرانشناسی نامواره دکتر محمود افشار جلد بیست و دوم نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

نظر شما