شناسهٔ خبر: 24919 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

10 فیلم کوتاه اسکار معرفی شد

آکادمی اسکار از میان 141 فیلم کوتاه معرفی شده برای رقابت امسال، اسامی 10 فیلم منتخب برای رقابت اسکار 2015 را معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آکادمی اسکار اعلام کرد از میان 141 فیلمی که در این بخش شرکت کرده بودند، 10 فیلم را به عنوان نامزدهای اولیه انتخاب کرده است.

در مرحله بعد از میان این 10 فیلم سه تا پنج فیلم انتخاب می شوند تا در مرحله نهایی برنده از میان آنها انتخاب شود. این فیلم ها در ماه دسامبر در لس آنجلس، لندن، نیویورک و سن فرانسیسکو نمایش داده می شوند و اسامی برندگان نهایی 15 ژانویه اعلام خواهد شد.

اسامی فیلم های کوتاه منتخب عبارت است از:

«آیا» ساخته اودد بینون و میهال برزیس، «مسی بغداد» ساخته سهیم عمر خلیفه، «بوگالو و گراهام» ساخته مایکل لنوکس ، «چراغ روغنی» ساخته هو یو، «ادامه بده» ساخته یاتائو لی، «کامیون پدر من» ساخته ماریسیو اوساکی، «پروانه» ساخته تلخون حمزوی به تهیه کنندگی استفن آیشنبرگر، «تلفن» ساخته مت کرکبای، «اس ال آر» ساخته استفن فینگلتون و «تعطیلات تابستانی» ساخته تال گرانیت.

تلخون حمزوی در سال 2013 با فیلم «پروانه» اسکار دانشجویی را دریافت کرد. این فیلم به زبان آلمانی تهیه شده و از سوی سوییس به اسکار معرفی شده است. این فیلم درباره دختری افغانی است که در اردوگاه پناهنگان سوییس اقامت دارد و وقتی متوجه بیماری پدرش در افغانستان می‌شود می خواهد پولی را که به شکل غیرقانونی به دست آورده، برای آنها ارسال کند. اما این کار مشکلات قانونی دارد...

مراسم اسکار 22 فوریه در سالن دالبی تیاتر هالیوود برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما