شناسهٔ خبر: 25043 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست علمی ساز و کارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه نشست علمی ساز و کارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی را در روز چهارشنبه 5 آذر برگزار می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛، هدف از برگزاری این نشست علمی تبيين ساز وکارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی و دلالت‌ها‌ی آن بر اصلاحات تأمین اجتماعی معاصر است که توسط حجت الاسلام و المسلمین سیّدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

   جایگاه و ارزش تأمین اجتماعی از دیدگاه اسلام، بررسی ادبيات علمي تأمین اجتماعی، مروری بر تحوّلات تأمین اجتماعی در نظام‌ها‌ی سرمایه‌داری، ساز وکارهای اصلی تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی و دلالت‌ها‌ی رهیافت اسلامی بر اصلاحات تأمین اجتماعی معاصر از جمله محور های اصلی نشست علمی فوق است.

   ارائه کننده نشست در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی، نگاه توأمان به علت و معلول به جای معلول نگری، بهره‌مندی از عوامل معنوی و اخلاقی به جای اتّکای صرف بر ابزارهای مادی و قانونی، جامعه محوری به جای دولت محوری و یا بازار محوری، استحقاق‌گرایی به جای عام‌گرایی، ترجیح منابع مالیاتی و روش پرداخت جاری به جای منابع بیمه‌‌ای و روش اندوخته‌گذاری، منطقه‌گرایی و مشارکت‌جویی به جای تمرکزگرایی، شفافیّت در جنبه‌های پس‌اندازی، پوشش ریسکی و توزیع درآمدی را اهم ویژگی‌های تامین اجتماعی در رهیافت اسلامی و دلالت‌های آن بر اصلاحات تأمین اجتماعی معاصر می داند.

   بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سیّدضیاءالدّین کیاء الحسینی استادیار دانشگاه مفید ناقد نشست و حجت الاسلام و المسلمین سیّدکاظم رجایی استادیار مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی«ره» به عنوان دبیر علمی جلسه حضور دارند.

   نشست علمی یاد شده روز چهارشنبه ۵ آذر از ساعت ۱۸ در محل انجمن های حوزه علمیه قم به نشانی بلوار امین، بلوار جمهوری، کوچه شماره ۲ برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

نظر شما