شناسهٔ خبر: 25053 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهادی، پزشکی آگاه نسبت به آموزش عالی است

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: محمد فرهادی با وجود اینکه یک پزشک است اما آموزش عالی را بسیار خوب می شناسد و نگاه او مثبت است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد علی برخورداری اظهار کرد: امیدوارم با انتخاب وزیر به حواشی ایجاد شده در وزارت علوم پایان داده شود. فرهادی یکی از چهره های خوش نام و با تجربه آموزش عالی است که می تواند وزارت علوم را در بهترین مسیر قرار دهد.

وی ادامه داد: زمانی که فرهادی وزیر علوم بود به عنوان معاون دانشگاه با او همکاری کردم و انصافا همه از مدیریت او رضایت داشتند. وی شناخت بسیار خوبی از دانشگاه ها دارد و این مساله به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری، در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ پس از عدم اعتماد مجلس به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در نامه ای به علی لاریجانی، محمد فرهادی را به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد و قرائت نامۀ معرفی وی بر خلاف گزینه های پیشین با استقبال و واکنش مثبت نمایندگان مجلس مواجه گردید.

جلسه بررسی صلاحیت وی روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ در مجلس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به خواسته های جامعه دانشگاهی از وزیر آینده علوم، تصریح کرد برنامه های کشور برای آموزش عالی مشخص است و برای اجرای آنها نیاز به مدیری توانمند داریم. توقع ما از وزیر آینده این است که بتواند با کمک خانواده آموزش عالی برنامه های مدون را اجرایی کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از خواسته های ما این است که فرهادی با تصمیمات خود آموزش عالی کشور را رو به جلو مدیریت کند که خوشبختانه سوابق کاری فرهادی نشان می دهد که او به خوبی توانایی این کار را دارد.

برخورداری افزود: فرهادی مدیری است که همیشه در خط صحیح انقلاب حرکت کرده و قطعا این راه درست خود را در وزارت علوم نیز ادامه خواهد داد.

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به کسری بودجه دانشگاه ها، گفت: همه اهالی آموزش عالی از کسری بودجه رنج می برند و امیدوارم با تلاش مسئولان حداقل خرج های روزمره دانشگاه ها تامین شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا نمایندگان در رابطه با معاونان فعلی وزارت علوم و تغییر احتمالی آنها با فرهادی صحبت خواهند کرد، گفت: کل مسایل کاری در نشست امروز ما و فرهادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که بحث معاونان نیز یکی از همین موارد خواهد بود. مطمئن باشید نمایندگان هرجا که احساس کنند اتفاقی به سود مردم خواهد افتاد ورود خواهند کرد.

محمد فرهادی ( متولد ۱۳۲۸، شاهرود) متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه مشهد، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

فرهادی در گذشته مسئولیت وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت را برعهده داشته است. از دیگر سمت های وی می توان به ریاست دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور اشاره کرد.

او همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال ۱۳۸۲ تا بهمن ۱۳۸۹ بر عهده داشته است.

نظر شما