شناسهٔ خبر: 25061 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تهیه‌کننده «رادیو هفت»: هنوز به تکرار نیفتادیم

مجری برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» گفت: به دلیل تقارن شب یلدا با ایام رحلت پیامبر(ص)، در این شب ویژه برنامه شب یلدا نخواهیم داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «منصور ضابطیان» تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه رادیو هفت در مورد تغییر در فرم برنامه و ادامه دادن رادیو هفت در زمان مدیریت جدید سازمان گفت: به هر حال ما برنامه‌ای را روی آنتن داریم که حدود 5 سال از پخش آن می‌گذرد و با رعایت تمامی خط قرمزهای سازمان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره ریاست مدیر جدید سازمان هم طبق همان قوانین حاکم بر تلویزیون پیش خواهد رفت و فکر هم نمی‌کنم که در دوران مدیریت دکتر سرافراز تغییری در فضای برنامه‌مان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مشکلات مالی فقط مختص رادیو هفت نیست و شامل تمامی برنامه‌های تلویزیون می‌شود و خوشبختانه با توجه به همه این مشکلات لطف خداوند همیشه شامل حالمان بوده و تا به حال با مشکل جدی مواجه نبودیم که بخواهیم برنامه را تعطیل کنیم.

ضابطیان اظهارداشت: خوشبختانه میزان مخاطب ما روز به روز بیشتر می‌شود، این در حالی است که مخاطب برنامه‌های روتین روز به روز کمتر می‌شوند. همین موضوع هم نشان می‌دهد که این برنامه به تکرار نیفتاده است و خود من و عوامل برنامه همیشه قبل از اینکه بخواهیم به تکرار بیفتیم، در حال تغییر مرتب آیتم ها و بخش‌های مختلف برنامه هستیم که خدای نکرده به تکرار نیفتیم.

او درباره  تغییراتی که قرار است در فصل زمستان شامل حال این برنامه شود، گفت: مثل همیشه که با تغییر در فصل یک سری تغییرات را در برنامه اعمال می‌کنیم این موضوع در مورد فصل جدید هم اتفاق خواهد افتاد و در نظر داریم تا با بخش‌های جدیدی زمستان را در خدمت مخاطبانمان باشیم. البته این تغییرات در ساختار برنامه نیست بلکه با توجه به حال و هوای فصل مورد نظر (قصه‌ها، موسیقی‌ها و ...)  صورت خواهد گرفت.

وی هم چنین گفت: به دلیل تقارن شب یلدا با ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) مثل هر ساله ویژه برنامه نخواهیم داشت و به جای آن در اولین پنجشنبه بعد از این ایام با برنامه‌ای ویژه تحت عنوان جشن آغاز ماه ربیع و فصل زمستان در خدمت مخاطبان خواهیم بود. همانطور که پیامبر اکرم در روایات فرموده‌اند، هر کس آغاز ماه ربیع را به مردم مژده دهد من بشارت بهشت را به او می‌دهم، امیدوارم که ما هم در آن شب از دعای خیر مردم بی‌بهره نمانیم.

مجری رادیوهفت ادامه داد: همه عوامل برنامه دوست داریم تا زمانی که مخاطب پذیرای ما است این برنامه را ادامه دهیم و هر زمان که طبق قراردادمان با سازمان اعلام کردیم که دیگر ممکن است این برنامه ادامه نداشته باشد، با سیل پیام‌های مخاطبان مبنی بر اینکه این کار را انجام ندهید روبرو شدیم، اما در حال حاضر طبق تعهدی که به سازمان داریم تا پایان امسال رادیو هفت را روی آنتن خواهیم برد.

وی افزود: ما دوست داریم تا برنامه‌ای جدید را طراحی کرده و بسازیم، اما وقتی به این موضوع فکر می‌کنیم که بسیاری از مخاطبان بعد از پنج سال می گویند ما با دیدن یکساعت از برنامه شما حالمان خوب می شود، احساس مسئولیت کرده و نمی‌توانیم در قبال این مسئولیت خطیر خود را کنار بکشیم. بعد از این همه سال رادیوهفت برای ما یک برنامه تلویزیونی نیست، بلکه یک مسئولیت اجتماعی است و معتقدم وقتی که یک بذری را کاشته ایم نمی توانم بیاییم و آن را از ریشه قطع کنیم.

ضابطیان در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ انقضا برای رادیوهفت در نظر گرفته است گفت: هر برنامه سازی باید این هوشمندی را داشته باشد که برنامه‌اش را در بهترین زمان ممکن به پایان برساند و ما طبق گواهی مخاطبانمان هنوز به اوج مان نرسیدیم. مطمئن باشید خیلی قبل تر از زمانی که مردم بخواهند با دیدن برنامه ما خسته شوند، خودمان خداحافظی می‌کنیم.

نظر شما