شناسهٔ خبر: 25063 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن اکران «رستم و سهراب» در بروجرد برگزار می‌شود

جشن افتتاح اکران فیلم‌ انیمیشن ایرانی «رستم و سهراب» یک روز بعد از آغاز اکران رسمی آن، پنجشنبه 6 آبان در بروجرد به عنوان پایتخت انیمیشن ایران برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داریوش دالوند تهیه‌کننده انیمیشن ایرانی «رستم و سهراب» از قطعی شدن اکران این فیلم خبر داد و گفت: پس از تعویق های متوالی در روند اکران «رستم و سهراب» در نهایت قرار است از چهارشنبه همین هفته 5 آبان ماه فیلم روی پرده آید.

وی درباره مراسم افتتاحیه این فیلم سینمایی توضیح داد: افتتاح رسمی انیمیشن «رستم و سهراب» را در شهر بروجرد به عنوان پایتخت انیمیشن ایران خواهیم داشت. در این مراسم از گروه های سنی مختلف دعوت شده تا در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند همچنین قرار است از نوشت افزار این فیلم نیز رونمایی شود.

دالوند ادامه داد: نکته دیگر اینکه آموزش و پرورش و مقامات شهر بروجرد تمام قد برای حمایت از این فیلم سینمایی پیش‌قدم شده اند.

این تهیه کننده درباره بروجرد و جایگاه آن در صنعت انیمیشن ایران گفت: شهرستان بروجرد از قدیم به عنوان نقطه کانونی در فرهنگ و هنر ایران زمین شناخته شده است و در حال حاضر در این شهرستان چندین شرکت و موسسه ثبت شده و ثبت نشده در حال تولید انیمیشن هستند که تاکنون در این زمینه به موفقیت های قابل توجهی دست یافته اند و در این مدت آثار متنوع زیادی از تولیدات آنها در شبکه‌های داخلی و برون مرزی نمایش داده است.

وی در پایان بیان کرد: تولیدات انیمیشن بروجرد علاوه بر موفقیت های جشنواره ای، کشورهایی چون ترکیه، هند، امارات، عراق، سوریه، لبنان،کویت، فلسطین، قطر و بحرین را در نوردیده و توجه ویژه کشورهایی چون فرانسه، آمریکا، کره و مالزی را به خود جلب کرده و این تقاضا تا جایی است که پیشنهاد تولید مشترک از سوی برخی از کشورها مطرح شده است.

نظر شما