شناسهٔ خبر: 25097 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سایت زبان اردو ایرنا رونمایی شد

سایت زبان اردوی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای بهره برداری حدود ۵۰۰ میلیون مخاطب اردو زبان درشبه قاره هند که عمدتا اتباع کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا را دربر می گیرد در کنار دیگر زبان های اخبار برون مرزی ایرنا رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در جریان رونمایی از سایت اردو ایرنا با اشاره اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی مردم شبه قاره هند با مردم ایران و اهمیت زبان های فارسی و اردو در نزدیکی هرچه بیشتر علقه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت ها و مردم کشورهای دوست و همسایه هند و پاکستان افزود : سایت اردوی ایرنا در کنار دیگر زبانهای خارجی این خبرگزاری با هدف انعکاس تحولات داخلی ایران ، معرفی ، تبیین مواضع سیاسی و رسمی جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلند پایه و دستاورد ها و پیشرفت های ایران اسلامی درزمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، علمی و .... و همچنین معرفی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای مخاطبان غیر فارسی زبان در جهان اقدام به انتشار اخبار و گزارش ها به زبان های مختلف و رایج درجهان می کند.

محمد خدادی اظهار داشت اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی با ترکیبی از نیروهای متخصص و مسلط به زبانهای خارجی هم اکنون پل اصلی ارتباطی و حلقه پیوند دهنده مخاطبان غیر فارسی زبان درسراسر جهان با اخبار و وقایع ایران بود است .

وی افزود: هم اکنون اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی به زبانهای مختلف بزرگترین شبکه رسانه ای مکتوب دردسترس مخاطبان غیر فارسی زبان در جهان است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : علاوه بر مخاطبان غیر فارسی زبان رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی درسطح جهان و منطقه با رجوع به اخبار ایرنا به زبانهای بین المللی اقدام به بازنشر اخبار ایرنا کرده و بخش برون مرزی ایرنا یکی از منابع مهم تامین اطلاعات و اخبار رسانه های مذکور است .

خدادی گفت : در حال حاضر ایرنا اخبار ایران اسلامی را به زبان های انگلیسی ، عربی ، اسپانیایی ، ترکی استانبولی و اردو منتشر و درآینده نزدیک زبانهای روسی و سایر زبانهای پرمخاطب منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به طراحی سایت های جدید ایرنا که هم اکنون در بخش انگلیسی و عربی انجام شده و به بتدریج به دیگر سایت های زبان خارجی ایرنا گسترش می یابد و همچنین طراحی اپلکیشن ها و اپ های اختصاصی زبان های خارجی ایرنا و بکارگیری نرم افزار های هوشمند و سامانه های اندرویدی درآینده نزدیک گفت:این امکانات نفوذ ایرنا را با سهولت کاربری برای مخاطبان خارجی ایرنا فراهم می کند.

وی ادامه داد : ایجاد ارتباط دوسویه بین مخاطبان برون مرزی غیر فارسی زبان ازطریق دریافت نقطه نظرات آنان در قالب یادداشت و کامنت در اخبار سایت های خارجی ایرنا به زبان های مختلف از برنامه های درحال برنامه ریزی است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی وظیفه خود می داند که درجهت بهره برداری صحیح از اخبار و اطلاعات توسط دست اندر کاران رسانه ها ، کارشناسان دانشگاهی ومراکز تحقیقاتی ، دستگاه سیاست خارجی کشورها و صاحبان سرمایه و صنعت بستر توسعه مناسبات مردم و مسوولان این کشورها را فراهم کند.

نظر شما