شناسهٔ خبر: 25098 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی به میزبانی تهران

نخستین جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی با همت تشکل های دانشجویی در دهه اول اردیبهشت ۹۴ برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، کوروش کمره ای دبیرستاد برگزاری این جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با وجود تلاش دانشجویان نشریات دانشجویی تاکنون آن طوری که باید جدی گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: جشنواره های دانشجویان به لحاظ ماهیت دولتی برگزار شدن آن امکان استفاده از تمامی ظرفیت های دانشجویان را نداده و مانع شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه شده است.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل تشکل های دانشجویی از قبیل بسیج، انجمن اسلامی مستقل، جنبش عدالت خواه، جامعه اسلامی و دفتر تحکیم وحدت به صورت مستقل جشنواره نشریات را برگزار می کنند.

کمره ای در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این جشنواراه را کشف استعداد ها و پرورش توانمندسازی دانشجویان، تشویق نشریات و رسانه ها و همچنین ایجاد بستر تعامل بین نشریات و رسانه ها عنوان کرد.

عضو کمیته اجرایی ستاد برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در سه بخش شامل نشریات دانشجویی، رسانه ها و هم چنین نقد دانشجویی برگزار می شود.

رضا مشتاقی در مورد بخش ویژه این جشنواره افزود: نقد دانشجویی با موضوعیت تمام مسائل کشور جزو بخش های این جشنواره است ولی خالق اثر باید در همان زمان دانشجو باشد.

وی افزود: آثار ارسالی باید در حوزه های مقاله، گزارش، مصاحبه، طنز، طرح گرافیکی، متن ادبی و صفحه آرایی باشد.

وی گفت: نشریات می توانند در زمینه های سیاسی، اجتماعی، عقیدتی، مذهبی ،هنری، طنز، علمی ، فرهنگی و پژوهشی در این جشنواره حضور داشته باشند.

عضو تشکل جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این نشست در مورد شرایط شرکت نشریات دانشجویی گفت: نشریه باید دارای مجوز فعالیت بوده و تاریخ مجوز آن از مهرماه ۹۱ به ثبت رسیده باشد. صاحب اثر نیز برای شرکت در جشنواره باید زمان دانشجویی در نشریه فعال بوده باشد.

محسن باقری افزود: رسانه ها نیز باید برای حضور دارای مجوز ثبت شده باشند و آثار آنان درباره مسایل دانشگاه باشد.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۲ بهمن ماه ۹۳ اعلام کرد و گفت: داوطلبان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.nasl۴.ir مراجعه کنند.

نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز گفت: داوری جشنواره در دو مرحله انجام می شود و در هر زمینه به نفرات اول تا هفتم لوح تقدیر و تندیس جشنواره تعلق می گیرد.

صادق اسحاقی افزود: همچنین به نفر اول تا سوم به ترتیب ۱۰ ، پنج و۲میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد اهداء خواهد شد.

نظر شما