شناسهٔ خبر: 25179 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زبان فارسی در فهرست درس‎های اختیاری دانشگاه مگاترند صربستان قرار گرفت

زبان فارسی با امضای تفاهم نامه میان رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در بلگراد و معاون امور بین الملل دانشگاه خصوصی مگاترند صربستان از روز سه شنبه در فهرست درس های اختیاری این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمود شالویی و آنا یوانسی پس از امضای تفاهم نامه رسمی بین رایزنی سفارت جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه خصوصی مگاترند صربستان این تفاهم نامه را گامی دیگر در گسترش همکاری های فرهنگی بین بلگراد و تهران دانستند.

طبق مفاد این تفاهم ‏نامه، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد مسئولیت برنامه ریزی، آموزش و سنجش دوره‏های زبان فارسی در این دانشگاه را برعهده خواهد داشت و دانشگاه مگاترند صربستان نیز زمینه را برای ثبت نام از دانشجویان، تشکیل کلاس ها و سازماندهی آموزشی آن فراهم می کند.

همچنین در این تفاهم نامه علاوه بر تشکیل کلاس های زبان فارسی، فعالیت های فرهنگی دیگری از جمله برگزاری نمایشگاه های هنری، شب های شعر و ادب، نمایش فیلم و سخنرانی های علمی فرهنگی در دانشگاه مگاترند صربستان پیش بینی شده است.

آنا یوانسی معاون امور بین الملل دانشگاه مگاترند صربستان ضمن ابراز خرسندی از شروع رسمی کلاس های زبان فارسی در این دانشگاه، گفت: پس از کشورهای چین و کانادا، جمهوری اسلامی ایران سومین کشوری است که بطور رسمی بخشی از جریان آموزشی این دانشگاه را برعهده گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه برای ما افتخار است که زبان فارسی به عنوان یکی از کهن ترین زبان های شرقی در این دانشگاه تدریس می شود، گفت که برای آشنایی بیشتر دانشجویان با زبان، فرهنگ و تمدن ایران برگزاری برنامه های فرهنگی در این مرکز پژوهشی ضروری است.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد نیز امضاء این تفاهم‏نامه و تشکیل دوره‏های زبان فارسی در دانشگاه مگاترند را گامی بلند و مستحکم برای توسعه روابط فرهنگی میان دو ملت دانست و بر فعالیت های تخصصی رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد در حوزه آموزش زبان فارسی تاکید کرد.

وی گفت: هم اکنون زبان فارسی در دانشگاه های بلگراد، نووی ساد و دانشکده عالی گردشگری در بلگراد آموزش داده می شود.

شالویی در این رابطه افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از تجربیات ارزشمندی که در ارایه خدمات آموزشی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صربستان دارد، دوره های آموزش زبان فارسی را با کیفت آموزشی مناسب در این دانشگاه برگزار خواهد کرد.

سعید صفری مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان هم در این مراسم به تشریح برنامه درسی زبان فارسی و چگونگی ارزشیابی آموزشی آن پرداخت و استاندارد های مورد نظر برای امتیازدهی درس زبان فارسی و قرار گرفتن آن در فهرست واحدهای درسی دانشگاهی را مورد بحث قرار داد.

دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پس از اتمام ثبت نام از دانشجویان علاقه مند برای شرکت در این کلاس ها رسما از هفته اول ماه دسامبر امسال( دهم آذر ماه) آغاز بکار می کند.

دانشگاه مگاترند صربستان با ۲۵ سال سابقه آموزشی، بزرگترین دانشگاه خصوصی صربستان است که با ۲۶ هزار دانشجو دارای یازده دانشکده، دو کالج و دانشگاه مجازی و مؤسسات پژوهشی تابعه است و ۶ شهر صربستان شعبه دارد.

نظر شما