شناسهٔ خبر: 25233 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر ارشاد: تبلیغات، سلاحی جریان سازتر از قدرت نظامی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر گفت: تبلیغات امروزه به سلاحی برنده تر، ماندگارتر و جریان سازتر از قدرت نظامی تبدیل شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حمید شاه آبادی که بعدازظهر چهارشنبه در مراسم پایانی جشنواره سراسری تبلیغات دانشجویی سخن می گفت، اظهار داشت:در قرن های گذشته نماد قدرت و برتری جویی،در عرصه قدرت نظامی تعریف می شد اما امروز فضا تغییر کرده و تبلیغات جای آن را گرفته است.

وی افزود: امروزه قدرت نظامی در هیچ کجای دنیا حرف اول را نمی زند و علیرغم آنکه ظرفیت های فراوانی در زرادخانه ها وجود دارد، کسی جرات استفاده از آن را ندارد زیرا تمامی معادلات در دنیای امروز تغییر کرده است.

مشاور وزیر ارشاد ملتی را قدرتمند دانست که از فرهنگ بالاتری برخوردار باشد و گفت: برخی تصور می کنند که علوم انسانی در اولویت دوم نسبت به علوم دیگر قرار دارد در حالی که در نظم جدید جهانی علوم انسانی تاثیرگذارتر و موثرتر است.

سرپرست موسسه فرهنگ و هنر اظهار داشت: تبلیغات امروز جایگزین سلاح نظامی شده و بسیاری از رخدادهای جوامع بشری متاثر از تبلیغات است.

شاه آبادی تصریح کرد:اگر بپذیریم که سلاح امروز جهان، تبلیغات است بهترین توصیه ای که می توانم به دانشجویان داشته باشم اینست که نوع نگاه و زاویه دید خود را به رویدادها و اتفاقات تغییر دهیم.

وی با یادآوری تحصیل ۸۹ هزار دانشجو در مراکز فرهنگ و هنر سراسر کشور گفت: دانشجویان رشته های فرهنگی و هنری باید آثاری جریان ساز و اثرگذار تولید کنند که لازمه آن استفاده از تمامی ظرفیت های مراکز فرهنگ و هنر است.

مراسم پایانی جشنواره سراسری تبلیغات دانشجویی در فرهنگسرای ارسباران تهران با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و دانشجویان با معرفی آثار برگزیده و تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این جشنواره آثار دانشجویی در زمینه 'ساخت ایران'، 'مصرف بهینه انرژی' و 'آب' به نمایش درآمده است.

نظر شما