شناسهٔ خبر: 25271 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباس غزالی: تلاش کردم و هیچ انگی را نمی‌پذیرم

عباس غزالی گفت: شرایط بسیار سختی را گذارندم تا بتوانم خودم را در جایگاهی که قرار گرفتم اثبات کنم و نمی توانم قبول کنم که به بهانه نقد انگ‌هایی را به من بزنند. فیلم سینمایی «ااعترافات یک ذهن خطرناک» اولین حضورم در سینما است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز؛ سینما و تلویزیون متاسفانه مدتی است که در امر بازیگر پروری و یا کشف ستاره‌های جدید ناکام مانده است. متاسفانه برخی هم این ستاره‌ها را ندید می‌گیرند و یا با نقد‌های غلط و غیر منصفانه آن ها را تخریب می‌کنند. سال‌های است که نقش جوان اول‌های سینما را بازیگرانی بازی می‌کنند که دیگر پا به میان سالی گذاشته‌اند. حتی خودشان نیز به این روند اعتراض کرده‌اند نمونه‌اش بهرام رادان در برنامه «هفت» بود که گفت: تا کی بنده باید نقش یک جوان بیست و پنچ ساله را بازی کنم؟!.

گرچه موافق هستیم که بازیگری که در سینما بازی می‌کند باید کشش و جاذبه‌ای داشته باشد تا مخاطب را برای دیدن فیلم به سینما بکشاند اما همه بازیگرانی که امروز ستاره هستند بر اساس فرصت‌هایی که به آن‌ها داده شده است ستاره شده‌اند (فارغ از معنای ستاره در سینما از این کلمه استفاده شده است). در سال‌های اخیر بسیار کم فرصت سازی برای خودنمایی جوانها کرده‌ایم تا در این حوزه شناخته شوند کنند.

عباس غزالی بازیگر جوانی است که در تلویزیون در سریال‌های زیادی بازی کرده وی برای اولین بار در سینما با فیلمی به کارگردانی هومن سیدی حضور خواهد داشت. اگر نگاهی به بازی غرالی در سریال‌هایش بیاندازیم فارغ از اینکه در اکثریت آن‌ها نمره قبولی می‌گیرد شاهد این خواهیم بود که او در آثاری حضور داشته که دارای چهار چوب بوده‌اند. عباس غرالی این پتانسیل را داشت که در سریالی به نام «وضعیت سفید» در نقشی بازی کند که مخاطب سریال را با او بشناسد.این سریال قطعاً در بین سریال‌هایی که بعد از انقالاب ساخته شده جزو بهترین‌ها بوده است. یادمان نرود سینمای ما به دنبال چهره‌های جدید می‌گردد.

عباس غزالی در ارتباط با زمانی که در این رسانه مجری بود و حالا که مخاطب به عنوان بازیگر او را می‌شناسند گفت: در واقع باید بگویم که از‌‌ همان ابتدا هدف اصلی من بازیگری بود اما در این مسیری که حرکت می‌کردم اجرا را نیز تجربه کردم در واقع قبل از اجرا و کار مجری‌گری در تلویزیون در تئا‌تر فعالیت داشتم نباید این گونه برداشت شود که در ابتدا مجری بودم و کم کم به سمت بازیگری سوق پیدا کردم. البته در آن زمانی هم که من در حوزه مجری‌گری فعالیت داشتم مجری بازیگر بودم و نقش مجری را بازی می‌کردم. در واقع شروع کار من در بازیگری و دیده شدنم از مجموعه «رستگاران» به کارگردانی سیروس مقدم بود. مجموعه «وضعیت سفید» نیز در این مسیر باعث شد تا در سن جوانی اتفاقات خوبی را تجربه کنم. اگر کمی تامل کنید متوجه خواهید شد که بعد از این سریال‌ها دیگر اجرایی نداشتم و این نشان می‌دهد که از ابتدا هدف اصلی و عشق نهایی‌ام بازیگری بوده است. بازیگری برای من بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه افزود: خواست آدم‌ها و تکلیفشان باید با خودشان روشن باشد. شهاب حسینی با برنامه «اکسیژن» به عنوان یک مجری شناخته شد اما در ‌‌نهایت جزو بازیگران خوب سینما و تلویزیون شده است چرا که وی تکلیفش با خودش از‌‌ همان ابتدا مشخص بود. از طرفی او در امر بازیگری توانست خود را ثابت کند از این جهت همه و از جمله مخاطبین وی را پذیرفتند و دیگر کسی نمی‌گوید شهاب حسینی مجری است.

این بازیگر جوان با انتقاد از نوع جذب بازیگران جوان در این حوزه گفت: متاسفانه در سیستمی قدم برمی داریم که تا دیده نشوید اعتماد نمی‌کنند بسیاری دیگر از بازیگران وجود دارند برای اینکه دیده شوند اجرا را نیز تجربه کرده‌اند. در شرایطی که این چنین است بالااجبار از هر ابزاری برای دیده شدن استفاده می‌کنند. کسانی هم هستند که موفق نبودند و به‌‌ همان مقوله اجرا بازگشتند.

غزالی با اشاره به اینکه به نشانه‌هایی که خداوند در زندگی‌اش برای وی قرار داده است دقت می‌کند گفت: معیار و اعتقادم به خداوند است من نشانه‌هایی دیدم از پروردگارم که در زندگی مدت‌ها است لبیک را به حضرت حق گفته‌ام و ایمانم دو چندان شده است و در کار‌هایی که می‌خواهم انجام دهم اصرار نا‌به جا نمی‌کنم و تلاش دارم آنچه که در حیطه وظایف من است را به درستی بشناسم و انجام دهم. خداوند گفته است: «از تو حرکت و از من برکت» و من این ضرالمثل اعتقاد قلبی دارم. همه چیز از جایی دیگر کنترل می‌شود ما باید کاری را که درست است انجام دهیم.

بازیگر مجموعه «وضعیت سفید» در ارتباط با فیلم سینمایی که در آن بازی کرده است که در جشنواره فجر امسال نیز حضور دارد گفت: در فیلم سینمایی «اعترافات یک ذهن خطرناک» به کارگردانی هومن سیدی بازی کرده‌ام که اولین تجربه حضورم در سینما است فردی به من گفت که به نظرت در این دوره با اولین حضورت می‌توانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگری را از آن خود کنی؟ من هم در پاسخ گفتم اگر خدا بخواهد حتماً می‌گیرم و اگر هم این اتفاق نیافتد باز هم اعتقاد دارم که خداوند صلاح ندیده است و هنوز زمانش فرا نرسیده. این فیلم را بسیار دوست دارم چرا که زمان زیادی را صبر کردم تا با یک فیلم خوب وارد سینما شوم و این فیلم‌‌ همان فیلم است. نگار جواهریان و سیامک صفری نیز در این فیلم حضور دارند. مطمعن هستم که بیش از این‌ها در جشنواره فیلم فجر از این فیلم می‌شنوید.

غزالی در پایان با اشاره به افرادی که او را متهم به تقلید از برخی از بازیگران می‌کردند گفت: شرایط بسیار سختی را گذارندم در بازه زمانی که در حال حاضر از آن عبور کرده‌ام برخی به من می‌گفتند که شبیه فلان بازیگر بازی می‌کنم و یا از همه بدن‌تر اعتقاد داشتند که ادای وی را در می‌اورم اما حرف حمید نعمت الله حرفی زد که من را بسیار آرام کرد او گفت: آن فردی که قرار است توانایی تو را بسنجد و بازی تو را نقد درست و اصولی کند قطعاً می‌تواند تشخیص دهد که تو در بازی که انجام دادی چه کار کردی. زمانی که شما به جایگاهی خاصی می‌رسید و دیده می‌شوید طبیعی است که پشت سرتان حرف‌های زیادی بزنند این خودش می‌تواند نشانه این باشد که در کارتان تا حدی موفق بوده‌اید. اما برایم به عنوان جوانی که کارم دیده شده و با تلاش بسیار توانستم جایگاهی برای خودم پیدا کنم سخت است که چنین انگ‌هایی را بشنوم اما زمان همه چیز را مشخص کرد و در فیلم‌های متفاوتی بازی کردم که جنس و نحوه اجراهای متفاوتی با هم داشتند. همه فیلم‌هایی را که بازی کردم دوست داشتم و پای همه آن‌ها ایستاده‌ام.

نظر شما