شناسهٔ خبر: 25287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمیع واحدهای کاردانی دانشگاه آزاد در سازمان سما

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد با اشاره به طرح تجمیع واحدهای کاردانی دانشگاه آزاد در واحدهای سازمان سما گفت: بخشنامه این طرح صادر شده و پس از انجام طرح‌های پژوهشی امیدواریم تا بهمن‌ماه این طرح عملیاتی شود و تمامی واحدهای کاردانی در سازمان سما تجمیع شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام قلی‌زاده اظهار داشت: بخشنامه تجمیع کاردانی دانشگاه آزاد در واحدهای سازمان سما تدوین شده و دستور آن نیز صادر شده است. اما برای عملیاتی کردن این کار طرح پژوهشی را در حال اجرا داریم تا نقاط مثبت و منفی این طرح ارزیابی شود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد نزدیک به ۲۰۰ هزار دانشجوی کاردانی دارد، گفت: این مساله که بخواهیم این تعداد دانشجو را به سازمان سما منتقل کنیم، قطعا تبعاتی خواهد داشت. گرچه در دانشگاه آزاد یک وحدت رویه وجود دارد و همه یکی هستیم.

 

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد با اعلام اینکه تا بهمن‌ماه این طرح عملیاتی خواهد شد، گفت: اکنون سازمان سما ۱۲۰ هزار دانشجو دارد که در حدود ۱۱۵ واحد مشغول به تحصیل هستند که در امسال پنج واحد دیگر به آنها اضافه شده است.

 

قلی‌زاده درباره وضعیت واحدهای سازمان سما در سراسر کشور گفت: وضعیت واحدها در نوسان است و در برخی استان‌ها وضعیت بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در برخی دیگر کمتر.

 

وی با اشاره به اینکه درک این مطلب در جامعه که تحصیل در مقطع کاردانی بسیار منفعت دارد گفت: از آنجایی که کنکور عملا در دوره کارشناسی حذف شده، درک این مطلب که تحصیل در مقطع کاردانی بسیار منفعت دارد دشوار است و افراد باید بدانند که با تحصیل در رشته‌های فنی زودتر به شغل خواهند رسید و کشور بیشتر از افراد کارشناس و کارشناسی ارشد به آنها نیاز دارد.

 

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد در ادامه افزود: ما بیش از ۱۰۰ هزار مهندس کشاورزی داریم که اغلب هم بیکار هستند اما یک تکنیسین که کار خود را خوب آموخته است، به هیچ وجه بیکار نمی‌ماند. کارخانجات نیز باید به این ضرورت برسند که از افراد تکنیسین ماهر بیشتر استفاده کنند.

 

قلی‌زاده درباره افزایش رشته محل‌های کاردانی در سازمان سما گفت: قاعدتا با اجرایی شدن این طرح، رشته محل‌های کاردانی ناپیوسته نیز به فعالیت‌های سازمان سما می‌پیوندند چراکه سازمان سما اکنون فقط در حوزه کاردانی پیوسته فعالیت می‌کند.

 

وی درباره گسترش مدارس تخصصی ورزشی گفت: ما اکنون در مقطع چهارم ابتدایی این طرح را انجام داده‌ایم و بحث بسیار مفصلی است و باید آن را به معنای واقعی عملیاتی کنیم برای این منظور باید کتاب‌های لازم و محتوای دقیق تهیه کنیم و تاکنون نیز ۳۵ مدرسه تخصصی ورزشی احداث کرده‌ایم.

نظر شما