شناسهٔ خبر: 25359 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بیل نیکولز» و «حمید نفیسی» به کارگاه‌های پژوهشی «سینما حقیقت» نمی‌آیند

بیل نیکولز، مدرس بین‌المللی سینمای مستند که قصد شرکت در کارگاه پژوهشی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را داشت، به علت فوت یکی از بستگانش از سفر به تهران بازماند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ بیل نیکولز که تا اواخر هفته پیش در جشنواره «ایدفا» حضور داشت و قرار بود که مستقیماً از آمستردام به تهران سفر کند، به علت مسائل شخصی و درگذشت یکی از بستگانش، هلند را به مقصد آمریکا ترک کرد.

بیل نیکولز در پیام کوتاهی، از عدم حضور در جشنواره سینماحقیقت اظهار تاسف کرد و برای جشنواره و شرکت‌کنندگان آن آرزوی موفقیت نمود.

از سویی دکتر حمید نفیسی هم  به دلیل مشغله بسیار، امکان حضور در این دوره از جشنواره سینماحقیقت را پیدا نکرد.

کارگاه‌های پژوهشی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با حضور اساتید بین‌المللی نظیر ترولس لای، ایتسوشی کاواسه و هدی هانیگمان، در فاصله روزهای 9 تا 12 آذرماه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. ورک‌شاپ تولید مستند جشنواره هم با همکاری شبکه مستند اروپا EDN برپا می‌شود که زمان برگزاری آن 13 تا 15 آذرماه است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نظر شما