شناسهٔ خبر: 25398 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شبه تماشا و نمایش یکی می‌شوند

معاون سیما در جمع مدیران شبکه سه سیما اعلام کرد، ادغام دو شبکه تماشا و نمایش در راستای برنامه‌ریزی افزایش کیفیت در شبکه‌های سیما انجام می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی اصغر پورمحمدی افزود: با ادغام شبکه تماشا در شبکه نمایش فرصت حضور شبکه نسیم در گیرنده‌های دیجیتال که مورد درخواست مردم سراسر کشور است فراهم خواهد شد.

معاون سیما با اشاره به اینکه شبکه‌های نسیم و افق در حال حاضر تنها در تهران قابل دریافت است، ادامه داد: با توجه به درخواست بینندگان سیما در دیگر نقاط کشور در آینده شبکه‌های جام جم که مخاطب برون مرزی دارند از گیرنده‌های دیجیتال حذف و شبکه افق جایگزین می‌شود.

برنامه‌های پرهزینه و کم‌بیننده را حذف و شبکه را کوچک کنید

پورمحمدی در ادامه با تأکید بر ضرورت اهتمام ویژه به صرفه‌جویی از مدیران شبکه‌های سیما خواست داوطلبانه برنامه‌های پرهزینه، کم اثر و کم بیننده را از جدول برنامه‌ها حذف و برای کوچک‌سازی شبکه نیز کارشناسی کنند و آثار و نتایج آن را پیش‌بینی و  بررسی کنند.

معاون سیما بررسی مشکلات مالی شبکه‌ها و اقدام برای کاهش رفع آن را ضروری دانست و همکاران را به هم اندیشی در این خصوص دعوت کرد.

وی همچنین بر ضرورت تولید برنامه‌های کیفی و باز پخش آثار مفید و موثر تلویزیونی تأکید کرد.

شبکه‌های سیما به روزهای پربیننده‌شان برگردند

پورمحمدی تلاش موثر همکاران سیما را برای افزایش جذابیت‌های برنامه سازی و حفظ بینندگان و جذب مخاطبان جدید خواستار شد و گفت: شبکه‌های تلویزیونی باید با تولید آثار کیفی و تأثیرگذار به روزهای پر بیننده خود برگردند.

بازدید پورمحمدی از شبکه سه

معاون سیما با قدردانی از تلاش و زحمات مدیر شبکه سه سیما و دیگر مدیران و همکاران شبکه، مدیر این شبکه را مدیری متعهد و توانا توصیف کرد.

در ادامه این نشست مدیر شبکه سه سیما نیز در سخنانی با قدردانی از توجه معاون سیما، گفت: مدیران این شبکه به کیفی کردن برنامه‌ها و ارزان سازی با تأکید بر حفظ کیفیت، استفاده کیفی از آرشیو، تکرار برنامه‌های مفید و موثر توجه دارند.

در بخشی از این نشست برخی از مدیران شبکه‌های سیما نیز دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند.

باز تعریف شبکه‌ها، خرید برنامه‌های تأمینی، بازگشت طنز به شبکه سه، تغییر زمان پخش برنامه‌ها بر مبنای اثرگذاری آن و توجه به رقابت سالم بین شبکه‌ها خصوصا در جذب مشارکت‌ها و مأموریت کاری از جمله دیدگاه‌ها و انتظارات مطرح شده بود.

به گزارش مهر، پیش از این در مطلبی با تیتر «آخرین پیش‌بینی‌ها از انتصاب مدیران رسانه ملی» از ادغام شبکه‌ها و البته حذف شبکه‌های جام‌جم از معاونت سیما خبر داده بودیم.

مهدی اخوان بهابادی قائم مقام رییس صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین نیز روز گذشته در گفتگو با مهر درباره ادغام شبکه‌ها از شنیدن اخبار تازه‌ای در این زمینه در فاصله نزدیک خبر داده بود.

نظر شما