شناسهٔ خبر: 25404 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهار نظر کارگردان «کلاه پهلوی» درباره ادغام شبکه‌های تلویزیونی

سید ضیاءالدین دری - کارگردان سینما و تلویزیون - درخصوص ادغام شبکه‌های تلویزیونی معتقد است: فعلا برای قضاوت زود است؛ باید صبرکرد و به آقای سرافراز و همکارانش اجازه داد تا کارشان را انجام بدهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ کارگردان «کلاه پهلوی» در زمینه‌ی ادغام شبکه تماشا در شبکه نمایش که به تازگی از سوی معاونت سیما اعلام شده است، مطرح کرد: شخصا به دلیل اینکه به ندرت شبکه‌های دیجیتال را می‌بینم، با ادغام آن‌ها موافق هستم؛ البته ناگفته نماند که از همان ابتدا هم با افتتاح شبکه‌های جدید قرار نبود به حجم نیروهای سازمان صدا‌و‌سیما اضافه کنند و این شبکه‌ها کارمندان رسمی داشته باشند اما مطمئنا با این اتفاق موازی‌کاری‌ها کاهش پیدا می‌کند، به کیفیت‌ها بیشتر توجه می‌شود، در بودجه تأثیر مثبت می‌گذارد و خیلی مسائل دیگر؛ چراکه اتفاقا آقای سرافراز خودشان بانی چندین شبکه بودند، پس قطعا کم و کسرها را بهتر می‌شناسند؛ بنابراین باید اجازه بدهیم تا کارش را انجام بدهد.

وی در عین حال تصریح کرد: طبیعی است که با آمدن رییس جدید به سازمان صداوسیما اقدامات جدید انجام بگیرد. ما چندین سال مُدل آقای ضرغامی را در صداوسیما دیدیم و حالا باید به آقای سرافراز فرصت بدهیم و مدل ایشان را هم ببینیم تا ببینیم چه سیاست‌گذاری‌هایی خواهند داشت. به نظرم ادغام شبکه‌ها هیچ ایرادی ندارد، شاید اگر خود آقای ضرغامی هم می‌ماند این کار را انجام می‌داد ولی در کل باید ببینیم خروجی‌ها چطور است؛ بنابراین هنوز برای قضاوت زود است و باید صبر کنیم ببینیم این ادغام چه نتیجه‌ای خواهد داشت.058-2.jpg

دری در پایان گفت‌وگوی خود تاکید کرد:‌ به عنوان مثال اگر ادغام شبکه‌های تلویزیون باعث شود منِ بیننده، روزی 10 دقیقه دو شبکه تلویزیونی موجودمان را تماشا کنم، یعنی موفقیت؛ نه اینکه 10 شبکه داشته باشیم اما حتی یکی از آن‌ها را با دقت تماشا نکنیم. براین اساس اگر این ادغام بتواند اتفاق خوبی را در پیش رو داشته باشد قطعا موفق خواهیم شد ولی هنوز خیلی زود است که وارد این عرصه شویم و نظر بدهیم. فقط باید به مدیران جدید اجازه دهیم که کارشان را انجام بدهند.

نظر شما