شناسهٔ خبر: 25409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادعای عجیب فون تریه درباره فیلم‌سازی‌اش

«لارس فون تریه» کارگردان جنجالی دانمارکی در جدیدترین مصاحبه خود باز هم حاشیه ساز و در مقام یک مخرب و ناهنجار ظاهر شد و گفت، بدون مواد مخدر خلاقیت هنری لازم را برای ساخت فیلم ندارد!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «لارس فون تریه» سینماگر سرشناس و جنجالی سینمای جهان که هم اکنون تحت درمان برای اعتیاد به مواد مخدر و الکل است، در جدیدترین مصاحبه خود پس از سال 2011 از بی‌انگیزگی برای ساخت فیلم جدید خبر داد.

مصاحب قبلی «فون تریه» به جشنواره کن سال 2011 باز می‌گردد که وی با ابراز همدردی با هیتلر جنجال‌های فراوانی ایجاد کرد و درنهایت به عنوان «چهره نامطلوب کن» از این رویداد سینمایی اخراج شد و حالا پس از گذشت 3 سال‌، این کارگردان 58 ساله معتقد است که تمام فیلم‌هایش را تحت تاثیر مواد مخدر و الکل ساخته است.

«فون تریر» را به‌عنوان محرک اصلی و احیاکننده‌ی صنعت فیلم‌سازی دانمارک می‌شناسند که در پیدایش نسل نوی کارگردانان دانمارک و سراسر جهان تاثیر داشته ‌است.

آخرین ساخته این کارگردان برنده نخل طلا «نیمفومینیا» نام دارد که در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلین برای اولین‌بار به نمایش گذاشته شد. این فیلم به‌دلیل موضوع جنجالی، سر و صدای زیادی به پا کرد، تا جایی‌که قرار شد نسخه کوتاه شده این فیلم چهار ساعته در سینماهای دانمارک اکران شود.3-1137.jpg

«شکستن امواج»، «داگویل» و «رقصنده در تاریکی» او جزو آثاری هستند که جایزه‌هایی از جشنواره‌ها به‌دست آورده‌اند. فیلم «ضدمسیح» او به‌دلیل آن‌چه زیاد بودن صحنه‌های خشن و جنسی در آن توصیف شد، با واکنش منفی مخاطبان در اروپا مواجه شد.

نظر شما